Storing op zenders bij gebruik 12 volt aansluiting

Volvo122S
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 31
Subject:

Storing op zenders bij gebruik 12 volt aansluiting

· 
Posted: 01.03.2016 - 17:52  ·  #1
Goedemiddag,

De titel zegt het eigenlijk al wanneer ik iets in de 12 volt aansluiting stop (FM-transmitter of oplader voor telefoon) dan wordt mijn Fm ontvangst aanzienlijk slechter, ik krijg last van ruis en zelfs andere zenders die er tussen door komen.

Ik dacht dat het misschien lag aan de bekabeling van de radio + 12 volt aansluiting achter het dash, echter heb ik dezelfde problemen wanneer ik de 12 volt aansluiting achterin gebruik.

Iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt of iemand die weet wat hier de oorzaak van is?
Andries
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Storing op zenders bij gebruik 12 volt aansluiting

· 
Posted: 23.03.2016 - 19:46  ·  #2
Deze week ontdekte ik hetzelfde probleem. Tot nu toe had ik daar nooit iets van gemerkt, geen last bijvoorbeeld met een lader voor de telefoon. Maar vorige week heb ik een dashcam aangeschaft, en die maakt ook gebruik van de 12 V aansluiting. Het enige wat ik kan verzinnen is dat een dashcam meer verbruikt dan een telefoonlader. Ben ook benieuwd wie hier een oplossing voor heeft.
meijer
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 77
Subject:

Re: Storing op zenders bij gebruik 12 volt aansluiting

· 
Posted: 23.03.2016 - 20:17  ·  #3
Hallo Heren

Sluit jullie telefoon aan op een externe voeding apparaat breng het geheel werken in de AUTO en luister heeft het probleem zich voordoet.
Is dit het geval dan is de telefoon het probleem, zo niet dan moet je een Filter plaatsen in de 12 volt aansluiting of even een andere lader proberen.

Groeten BUM

Selected quotes for multi-quoting:   0