Beste forumleden, ik ben Theodoor uit Tilburg en Ik ben in het bezit van een V70 diesel van 2012 met een D5244T15 motor
Sinds enkele weken heb ik een hardnekkig probleem ( voor mij althans)
Wagen geeft meestal P00BD en P0299 aan , nu ook roetfilter storing
Ik heb eerst de luchtmassameter vervangen , toen afgeperst meteen rookapparaat en er zat een haarscheurtje in de bypass-pijp tussen de 2 turbo's. Die kunstof pijp vervangen. Ik las dat er soms een lekkage in het inlaatspruitstuk/kleppendeksel kon zitten en die ook vervangen. Nog steeds geen resultaat, de bovenste vacuumklep werd goed aangestuurd en vacuumslangen niet lek of verstopt. Daarna turbo;s vervangen en meteen EGR=klep, koeler en gasklephuis. Nog steeds geen resultaat . Daarna zag ik dat er een miniscuul gaatje zat in de regelklep voor de wastegate. Die ook vervangen en ook de inlaatdruksensor. Intercooler gedemonteerd en gereinigd ( was al schoon).
Tussendoor heb ik hem APK laten keuren met roetmeting en die was goed. Een paar dagen later kreeg ik steeds een foutmelding dat de roetfilter vol zat. Die fout kon ik niet wissen, dus heb de roetfilter gereset en die fout was weg voor een week. Nu weer terug en nog steeds P00BD en soms P0299.
De luchtmassa blijft redelijk gelijk met de gewenste luchtmassa , turbo druk blijft wel achter , zowel de laaddruk als de inlaatspruitstukdruk ( die nagenoeg gelijk zijn) , komen niet veel hoger dan 1,35 bar, terwijl hij bij doortrekken wel 2 bar vraagt.
Maar gaat na een paar honderd meter boven de 1500 toeren al op noodloop.
Ik heb alles uitgelezen met een Launch X-431 Pro, maar wil het nu met vida proberen, of ik iets meer kan vinden.
Heeft iemand nog een idee wat het kan zijn ?
Mvg Theodoor
Sinds enkele weken heb ik een hardnekkig probleem ( voor mij althans)
Wagen geeft meestal P00BD en P0299 aan , nu ook roetfilter storing
Ik heb eerst de luchtmassameter vervangen , toen afgeperst meteen rookapparaat en er zat een haarscheurtje in de bypass-pijp tussen de 2 turbo's. Die kunstof pijp vervangen. Ik las dat er soms een lekkage in het inlaatspruitstuk/kleppendeksel kon zitten en die ook vervangen. Nog steeds geen resultaat, de bovenste vacuumklep werd goed aangestuurd en vacuumslangen niet lek of verstopt. Daarna turbo;s vervangen en meteen EGR=klep, koeler en gasklephuis. Nog steeds geen resultaat . Daarna zag ik dat er een miniscuul gaatje zat in de regelklep voor de wastegate. Die ook vervangen en ook de inlaatdruksensor. Intercooler gedemonteerd en gereinigd ( was al schoon).
Tussendoor heb ik hem APK laten keuren met roetmeting en die was goed. Een paar dagen later kreeg ik steeds een foutmelding dat de roetfilter vol zat. Die fout kon ik niet wissen, dus heb de roetfilter gereset en die fout was weg voor een week. Nu weer terug en nog steeds P00BD en soms P0299.
De luchtmassa blijft redelijk gelijk met de gewenste luchtmassa , turbo druk blijft wel achter , zowel de laaddruk als de inlaatspruitstukdruk ( die nagenoeg gelijk zijn) , komen niet veel hoger dan 1,35 bar, terwijl hij bij doortrekken wel 2 bar vraagt.
Maar gaat na een paar honderd meter boven de 1500 toeren al op noodloop.
Ik heb alles uitgelezen met een Launch X-431 Pro, maar wil het nu met vida proberen, of ik iets meer kan vinden.
Heeft iemand nog een idee wat het kan zijn ?
Mvg Theodoor