wat een vreemd verhaal. zomaar voor 1400,- aan onderdelen vervangen zonder zeker te weten dat je er het probleem mee oplost vind ik een slechte raadgeving.
ik zou de volgende methode hanteren:
- eerst er voor zorgen dat de auto zonder probleme perfect op B draait. (dus geen error codes produceert en alle errors gewist.)
Dan heb je een goed uitgangspunt, je mag er dan immers vanuit gaan dat alle systemen die gezamelijk worden gebruikt dat die goed zijn. (denk aan lambda sensoren, LMM, blok sensoren etc)
- vervolgens ga je aan het zoeken naar de fout in de LPG installatie.
Daarbij zorg je dat je bepaalde fouten van te voren uitsluit zoals bv een vuil luchtfilter of een zwakke ontsteking ( daar zijn LPG-auto's erg gevoelig voor.)
Als het een lambda geregeld electronisch systeem is dan zal er ook beslist een mogelijkheid zijn om de LPG computer te resetten.
Dan moet de fout te vinden zijn en dan is oplossen nog maar een kleine stap.
ik zou de volgende methode hanteren:
- eerst er voor zorgen dat de auto zonder probleme perfect op B draait. (dus geen error codes produceert en alle errors gewist.)
Dan heb je een goed uitgangspunt, je mag er dan immers vanuit gaan dat alle systemen die gezamelijk worden gebruikt dat die goed zijn. (denk aan lambda sensoren, LMM, blok sensoren etc)
- vervolgens ga je aan het zoeken naar de fout in de LPG installatie.
Daarbij zorg je dat je bepaalde fouten van te voren uitsluit zoals bv een vuil luchtfilter of een zwakke ontsteking ( daar zijn LPG-auto's erg gevoelig voor.)
Als het een lambda geregeld electronisch systeem is dan zal er ook beslist een mogelijkheid zijn om de LPG computer te resetten.
Dan moet de fout te vinden zijn en dan is oplossen nog maar een kleine stap.