Beste foumvrienden..
Enkele dagen geleden ben ik bij de Volvo garage geweest, heb mijn auto eens van boven tot onder laten uitlezen op lpg..
Hier namen ze al snel een fout waar in mijn 1ste cilinder (onregelmatige loop)
De vraag was echter of dit aan de Bobine zou liggen of elders in de LPG installatie, Volvo dacht aan de verstuiver van de LPG injectie.
Na het verwisselen van de Bobines op cilinder 1 en cilinder 2 was er achter geen melding meer (raar maar waar)
Daarna de auto eens op benzine laten uitlezen.. wat een verschil motor draait perfect, geen meldingen, mooi strak toerental (800)
Met een gerust hart op vakantie vertrokken, ging goed, tot op de terugweg.. BOEM !! daar sta je dan op de autoweg in walonië :s
lampje motoronderhoud aan + melding (dringend onderhoud, langzaam rijden)
ik gebeld naar de LPG boer.. op benzine tot daar rijden (zo gezegd zo gedaan)
hij een nieuwe verstuiver ingebouwd :s (duur grapje)
maar nu doet het probleem zich nog steeds voor
Op gas stotteren als een gek, op benzine nu ook stotteringen waarneembaar..
Ik ben van plan de bougies alsnog te vervangen en 1 bobine te vervangen maar los ik het hier mee op ?
ligt het niet aan de afstelling van de LPG.. ?? Ik blijf het gek vinden dat het op benzine wel stukken beter gaat dan op lpg :s
misschien is het ook wel een combinatie van de 2 :s
Wie o Wie kan mij helpen ?
Wie o Wie is bereid mij eventueel de wagen nog eens aan het VIDA/DICE systeem te hangen voor een lichte prijs..
Wie o wie weet waar ik een goede en niet al te dure (desnoods tijdelijke) bobine kan vinden..
Wie o wie wil mij helpen met mijn karreke terug de baan op te krijgen :s
Enkele dagen geleden ben ik bij de Volvo garage geweest, heb mijn auto eens van boven tot onder laten uitlezen op lpg..
Hier namen ze al snel een fout waar in mijn 1ste cilinder (onregelmatige loop)
De vraag was echter of dit aan de Bobine zou liggen of elders in de LPG installatie, Volvo dacht aan de verstuiver van de LPG injectie.
Na het verwisselen van de Bobines op cilinder 1 en cilinder 2 was er achter geen melding meer (raar maar waar)
Daarna de auto eens op benzine laten uitlezen.. wat een verschil motor draait perfect, geen meldingen, mooi strak toerental (800)
Met een gerust hart op vakantie vertrokken, ging goed, tot op de terugweg.. BOEM !! daar sta je dan op de autoweg in walonië :s
lampje motoronderhoud aan + melding (dringend onderhoud, langzaam rijden)
ik gebeld naar de LPG boer.. op benzine tot daar rijden (zo gezegd zo gedaan)
hij een nieuwe verstuiver ingebouwd :s (duur grapje)
maar nu doet het probleem zich nog steeds voor
Op gas stotteren als een gek, op benzine nu ook stotteringen waarneembaar..
Ik ben van plan de bougies alsnog te vervangen en 1 bobine te vervangen maar los ik het hier mee op ?
ligt het niet aan de afstelling van de LPG.. ?? Ik blijf het gek vinden dat het op benzine wel stukken beter gaat dan op lpg :s
misschien is het ook wel een combinatie van de 2 :s
Wie o Wie kan mij helpen ?
Wie o Wie is bereid mij eventueel de wagen nog eens aan het VIDA/DICE systeem te hangen voor een lichte prijs..
Wie o wie weet waar ik een goede en niet al te dure (desnoods tijdelijke) bobine kan vinden..
Wie o wie wil mij helpen met mijn karreke terug de baan op te krijgen :s