Stotteren bij hoge snelheid

pieranja
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Stotteren bij hoge snelheid

· 
Posted: 02.02.2015 - 10:17  ·  #1
Ik reed gisteren op de cruise control met een snelheid van 120 km/h. Opeens begint mijn stuur wat te trillen en het werd langzaam erger. Op een gegeven moment dacht ik aan een lekke band of kromme velg, zo voelde het aan. Ik ben gestopt maar er bleek niks aan de hand. Hup, snelweg weer op en even later hetzelfde en cruise control weer op 120 km/h. Trillen begon weer. Ik gaf een tikje minder snelheid aan de cruise control mee. Het viel op dat de toeren van 3000 naar 6000 schoten om de snelheid van zeg 118 km/h vast te houden. Trillen bleef overigens. Maar dat zullen wel vibraties zijn van het blok dat voortplant naar de wielophanging lijkt me?

Op de terugweg heb ik gewoon op het voetje gereden, zonder cruise control. Ik heb er toen geen last van gehad.

Waar denken jullie aan?
Thijsvanzwam
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

Re: Stotteren bij hoge snelheid

· 
Posted: 02.02.2015 - 10:34  ·  #2
automaat of handbak?
bleef het werkelijke toerental gelijk of ging dat ook omhoog toen hij van 3 naar 6 duizend toeren ging op je teller (dus hoorbaar hoge toeren)?
pieranja
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 02.02.2015 - 12:08  ·  #3
Hoi Thijs,

Het is een automaat. En volgens mij (goed dat je het zegt) gingen de toeren niet werkelijk omhoog. Dat had ik zeker gehoord.
pieranja
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 05.02.2015 - 19:54  ·  #4
Ik reed vandaag weer een stukje, en het viel me nu ook op dat de auto bij het gas los laten veel minder uitrolt dan normaal. Alsof hij op de motor remt. Ik dacht: misschien een bobine die het minder begint te doen (ik ga sowieso morgen even laten uitlezen bij de dealer).

Maar, wat opvalt: vanuit de linkerwielkast (voor) stinkt het naar rubber/electra. Je kent het vast wel, zo'n vreemd definieerbare geur. De band loopt nergens aan, dus dat is het niet.