Zo, eerste lijkje is uit de kast: vanmorgen mijn eerste (korte) file ritje met de gister opgehaalde S60 (2.4 met Vialle LPG) en ja hoor!
Tijdens het filerijden begint het blok opeens wat te stotteren, alsof 'ie op 4½ cilinder liep. Na een paar seconden opeens de melding "langzaam rijden, service spoed" in combinatie met een knipperend uitlaatgas-reinigingssysteem lampje. Heb de auto even uitgezet en opnieuw gestart, probleem blijft. Switchen naar benzine, probleem blijft. En na een klein minuutje: zo snel als het gekomen was, was het ook weer weg!
Ik vermoed dat er een probleem in de ontsteking zit en rondlezen op het forum bevestigt dit. Bobines, bougiekabels, bougies.. Nu wordt zaterdag de koppeling vervangen, dus kan ik meteen even uitgebreid onder de motorkap kijken en wat dingetjes gaan nakijken.
- Zijn er trucjes om e.e.a. te controleren, zonder meteen de hele spullenboel te moeten vervangen?
- Welke aanwijzingen moet ik op letten bij uitlezen?
Tijdens het filerijden begint het blok opeens wat te stotteren, alsof 'ie op 4½ cilinder liep. Na een paar seconden opeens de melding "langzaam rijden, service spoed" in combinatie met een knipperend uitlaatgas-reinigingssysteem lampje. Heb de auto even uitgezet en opnieuw gestart, probleem blijft. Switchen naar benzine, probleem blijft. En na een klein minuutje: zo snel als het gekomen was, was het ook weer weg!
Ik vermoed dat er een probleem in de ontsteking zit en rondlezen op het forum bevestigt dit. Bobines, bougiekabels, bougies.. Nu wordt zaterdag de koppeling vervangen, dus kan ik meteen even uitgebreid onder de motorkap kijken en wat dingetjes gaan nakijken.
- Zijn er trucjes om e.e.a. te controleren, zonder meteen de hele spullenboel te moeten vervangen?
- Welke aanwijzingen moet ik op letten bij uitlezen?