Monteur van de wegenwacht (was aan de auto van een collega bezig) heeft ook nog even gekeken naar mijn Volvo.
Deze gaf aan dat het vermoedelijk de drukregelaar cq verdamper is waardoor de klachten ontstaan. Zsm ga ik een afspraak maken met een gasboer om uit te laten lezen.
BUM zou dus wel eens groot gelijk kunnen hebben….. :thumb:
Ik denk ook dat BUM gelijk heeft maar een LPi heeft geen verdamper. Wel een drukregelaar. Is een direct ingespoten installatie dus er valt niets te verdampen.
Heb het topic niet helemaal doorgelezen dus excuus als het dubbel vermeld word.
Maar een bekend probleem bij vialle is ook het injector afschakel relais.
Dit is een zwart doosje 6 bij 7 cm en 2-3 cm dik.
Soms met stekker uitgevoerd maar ook wel met aangegoten kabel
Als deze stuk is spuit hij tijdens lpg ook benzine in, das te veel van het goed.
Met als gevolg een motor die op 3-4 cilinders loopt.
Lijkt dus op een kapotte bobine/bougie.
Gisteren bij de gasboer geweest, spul aan de laptop gehangen en uitgelezen…….geen probleem met de gasinstallatie te vinden behalve een melding dat de toevoer op een bepaald moment te laag heeft gelegen. Reset uitgevoerd en alles liep prima, zowel bij hoge al lage toeren. De auto "zelf" nog uitgelezen: 1 keer een misfire geweest op cilinder 1.
Zowel op b als op g laten lopen en alles tiptop in orde en ook weer een reset gegeven.
Rij door naar mijn werk en nog geen 10 km later weer bokken op gas.
Vandaag na mijn werk weer terug geweest. Stilstaand (stationair en hogere toeren (4000+) alles weer uitgelezen maar niets te vinden en geen probleem te bespeuren.
Apparatuur aangesloten en samen een stuk gaan rijden. Op b loopt de auto prima……op g begon het gedonder weer……alle waardes prima in orde en geen storingsmeldingen.
De gasboer vermoed dat het dan toch de LPI pomp is die aan vervanging toe is, al draait de pomp op het gehoor prima maar levert die toch te weinig waardoor de motor te "arm" loopt en gaat bokken bij belasting. Zeker weten doet hij het niet……….
Tja ik heb een vervangingspomp voor ong 150 of zo er in laten zetten een tijdje geleden. das zeg maar 2 a3 x benzine tanken en alles werkt weer. vindt wel jammer dat gasboer dit niet vast kan stellen. bij pomp heb je twee zaken die belangrijk zijn de electronica en de pomp. volgens mijn gasboer is de pomp meer een ik doe t wel of niet gevalletje terwijl de electronica verantwoordelijk is voor op willekeurige momenten goed slecht lopen inhouden etc,
je hebt oude en nieuwe regelingen. de oude gaat niet stuk de nieuwe wel wist hij te melden. op de gegoten electronica komt dan een bobbel. Ik heb veel vertrouwen in deze no cure no pay figuur die volgens mij in het hele land langs kan komen. je kunt m eens bellen. hij repareert eventueel alles ter plaatsen als jij verschijnselen aangeeft en nummer pomp etc,. pm maar als je interesse hebt.
haha ik weet ook niet waarom zo geheimzinnig maar die uit assen bedoel ik. ikzelf heel goede ervaringen mee (twee auto's) ben benieuwd hoe iemand anders het ervaart :yes:
Gisteren Rieks Scholing uit Liempde een bezoekje gebracht.
Bleek dat inderdaad mijn LPI pomp naar de eeuwige jachtvelden was.
Rekende mijn lokale gasboer minimaal twee uur om de pomp uit te bouwen, Rieks was daar in 10 minuten mee klaar.
Verademing om die man aan het werk te zien, duidelijke uitleg en je bent welkom om het hele proces van A tot Z te zien.
In rap tempo een andere pomp erin en ondertussen een paar prima tips gekregen m.b.t. mijn Flash Lube die naar blijkt knullig is ingebouwd waardoor maar 1 van de 5 cilinders (!!!!!) voorzien wordt van van de Flash Lube.
Vlot weer onderweg, blijkt dat m'n V70 nog niet lekker loopt (wel beter dan eerst).
Even belletje gedaan en ik kreeg deze reactie: Dat is niet goed,direct omkeren dan lossen we het op!
Samen een rondje gereden, auto aan de apparatuur ondertussen, en daarna methodisch aan de slag.
Bleek al snel dat een injectorpijpje de boosdoener was, nieuwe erin en daarna reed m'n V70 weer als een zonnetje. Het ritje van 400km+ was dit meer dan waard. De rekening is mijns inziens heel redelijk: LPI pomp met drie jaar garantie (onbeperkte km's), injectorpijpje en arbeidsloon €250,-