Quote door Ruspek
uhmmm remmen zitten bij 1e keer remmen best ver onderin (al remt ie goed) bij 2e keer remmen zit de rem veel hoger en voor mijn gevoel remt ie dan ook beter.
hoe / waar dan te zoeken? rembekrachtiger, membraam???
te repareren of moet er dan nieuwe rembekrachtiger in?
dure grap?
of is t dan de vacuumpomp?
Wat jij aangeeft over het remmen is ergens onlogisch.
Hoe dieper het rempedaal, des te meer remkracht op de remklauwen en meer stopkracht. Als jij aangeeft dat het pedaal in hogere stand beter remwerking heeft, betekent mechanisch / hydraulisch dat de wagen met minder druk beter remt. Dat kan feitelijk niet. Maar misschien begrijp ik je verkeerd.
Of de rembekrachtiger goed werkt kan je voelen door inderdaad een paar keer achter elkaar de rem in te trappen. Te pompen op het pedaal. Stilstaand dan wel.... Wel zo veilig.
Als het pedaal dan hard is, houd je hem ingedrukt. Als goed is zakt het pedaal dan langzaam dieper weg richting de vloer. Dit is de bekrachtiger die zijn werk doet. Stationair lopend moet hij op vergelijkbaar niveau komen als bij de 1e trap.
Zo niet, zo ik verder kijken naar de bekrachtiger.
Dan kan je de vacuumslang vanaf de bekrachtiger opzoeken in de motorruimte. Door hem met een griptang af te klemmen kan je vervolgens controleren of dit effect heeft op het plopgeluid uit het carter. Ben je dit dan kwijt heb je 2 sterke aanwijzingen dat je bekrachtiger lek is en je vacuumpomp overuren laat maken.
Klem je bekrachtiger af en de toevoer naar de motorsteunen én de toevoer naar de TCV, en je hoort nog steeds plop plop is je membraam van de pomp lek.