Stuur problemen, oorzaak onderstel?

JMA1992
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 32
Subject:

Re: Stuur problemen, oorzaak onderstel?

· 
Posted: 07.10.2024 - 12:58  ·  #16
Hij stuurt overigens niet zwaar.
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 07.10.2024 - 15:51  ·  #17
Anders doe je gewoon nog een keer een flush. Ik heb het ook twee keer gedaan bij de mijne, daarna werd het gaandeweg steeds beter. Ik heb er nu vrijwel geen last meer van. Terwijl ik een stuurhuis revisie ingecalculeerd had toen ik hem kocht.

Gebruik wel de specifieke olie. Kroon levert die voor een goede prijs.
JMA1992
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.10.2024 - 16:46  ·  #18
Quote door koennie

Anders doe je gewoon nog een keer een flush. Ik heb het ook twee keer gedaan bij de mijne, daarna werd het gaandeweg steeds beter. Ik heb er nu vrijwel geen last meer van. Terwijl ik een stuurhuis revisie ingecalculeerd had toen ik hem kocht.

Hmm. Dat klinkt niet verkeerd. Laatste keer ben ik bij Gery geweest. Ik zou het ook zelf kunnen verversen. Ik zal eens kijken naar de kleur/staat van de olie.
trabbit
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.10.2024 - 16:50  ·  #19
Quote door koennie

idem voor mij, tweede keer zelf gedaan. Na de professonele flush was het al beter maar niet helemaal weg. Na zelf nog een keer gedaan te hebben was het bijna helemaal weg. Na een maand geen klachten meer en nu al 5 jaar probleemloos. Misschien moet ik het weer is preventief gaan doen, maar geen klachten.
JMA1992
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.10.2024 - 17:03  ·  #20
Quote door trabbit

Quote door koennie

idem voor mij, tweede keer zelf gedaan. Na de professonele flush was het al beter maar niet helemaal weg. Na zelf nog een keer gedaan te hebben was het bijna helemaal weg. Na een maand geen klachten meer en nu al 5 jaar probleemloos. Misschien moet ik het weer is preventief gaan doen, maar geen klachten.

Thanks. Ik ga me er in verdiepen.
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 07.10.2024 - 22:51  ·  #21
JMA1992
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.10.2024 - 23:56  ·  #22
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 08.10.2024 - 00:22  ·  #23
Enige tip, in het filmpje ontlucht ze de wagen met de wielen op de grond terwijl ze van uiterst naar uiterst gaat.
Beter dat de voorwielen boven de grond hangen.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.10.2024 - 09:27  ·  #24
Hier ook dezelfde methodiek toegepast, al meerdere keren bij diverse auto's. Kans op morsen is inderdaad groot en gaat inderdaad een stuk makkelijker met de wielen van de grond. Even opkrikken en op assteunen zetten (of als je die niet hebt, ik heb het ooit ook eens gedaan door de voorwielen op plaatjes te rijden (twee plaatjes onder elk wiel met wat olie tussen de platen), dan blijven de wielen schoon maar draaien wel heel makkelijk ook al staan ze op de grond)
JMA1992
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.10.2024 - 18:12  ·  #25
Quote door Bolbo

Hier ook dezelfde methodiek toegepast, al meerdere keren bij diverse auto's. Kans op morsen is inderdaad groot en gaat inderdaad een stuk makkelijker met de wielen van de grond. Even opkrikken en op assteunen zetten (of als je die niet hebt, ik heb het ooit ook eens gedaan door de voorwielen op plaatjes te rijden (twee plaatjes onder elk wiel met wat olie tussen de platen), dan blijven de wielen schoon maar draaien wel heel makkelijk ook al staan ze op de grond)

Thanks. Ik heb assteunen dus dat moet goed komen. Waar kan ik die het beste plaatsen?
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 08.10.2024 - 19:21  ·  #26
sub frame , maar de manier die bolbo beschrijft werkt misschien nog wel veel eenvoudiger met die plankjes. Enige wat je wilt is dat je wielen eenvoudig zonder te veel weerstand van uiterst naar uiterst kunnen draaien.
JMA1992
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.10.2024 - 19:36  ·  #27
Quote door MTE

sub frame , maar de manier die bolbo beschrijft werkt misschien nog wel veel eenvoudiger met die plankjes. Enige wat je wilt is dat je wielen eenvoudig zonder te veel weerstand van uiterst naar uiterst kunnen draaien.

Thanks. Ik snap het idee. Mijn vrouw heeft nog van die hondjes voor onder de planten. Werkt ook wel denk ik. Mits sterk genoeg. Zal ze leuk vinden als ik die pak. 😂
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.10.2024 - 09:42  ·  #28
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 09.10.2024 - 12:45  ·  #29
beetje gladde ondergrond (nat maken) gaat t al makkelijker.
Veldweg
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 12.10.2024 - 22:44  ·  #30
Het eerste waar ik aan dacht is hier al voorbij gekomen maar ik vind dat de TS er wel heel erg makkelijk overheen gaat: uitlijning.
"ja, is goed" en verder niets.
Ja? Wanneer gecontroleerd, door wie? Hoe? Sindsdien nog wat geraakt, iets vervangen, veerpoot los gehad, andere velgen gemonteerd oid?
Onderschat dit niet.
Past ook prima in het plaatje van een nat wegdek.......

Selected quotes for multi-quoting:   0