Ik weet wat je denkt -kromme schijven-...
Ik had de originele schijven veranderd naar Brembo's en Brembo remblokken.
(Pads waren versleten maar schijven waar nog steeds ok, denk doen meteen beide op hetzelfde moment ... kan geen kwaad toch..)
Ik heb zoals beschreven door Brembo de schijven 300km ingereden.. alles is goed.
Daarna reed ik naar Holland (1000Km ik woon in Frankrijk) en tijdens het rijden merkte ik dat het stuurwiel begon de trillen bij het remmen na 600km.
Steeds meer en meer ... eerst alleen bij hoge snelheden daarna ook bij lagere ... soms slecht soms niet merkbaar.......
Heel raar maar ok had de schijven laten afdraaien en een beetje versleten balljoint en Tie rod en enkele ophanging rubbers vervange. yay alles is weer goed ... voor ongeveer 500km...
Toen begon het weer ... erger en weer erger .
Dus veranderde ik terug naar originele schijven en yay alles is weer goed .... voor een paar 100km ...
Wat denk je??? begon het weer.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?
Aanvullende informatie:
De wielen zijn twee keer gebalanceerd en de auto is twee keer uitgelijnd bij verschillende bedrijven.
De wielbouten zijn met 140Nm aangetrokken
De klauwen bewegen soepel over de pins (weet even de naam niet in NL)
Ik hou niet mijn remmen vast tijdens stilstand (Automaat)
Wiel lagers hebben geen speling...totaal geen speling in de voorwielen op 3 en 9 uur of 12 en 6 uur.
ABS lampje is niet aangegaan maar er zat wel een stof vliesje op de sensor links voor.
Als ik de auto omhoog krik aan de voorkant en weer rij erna zijn de trillingen enige tijd weg!?!?
Enig idee?
2001 (Model 2002) Volvo S60 2.4T AWD 110K Km
Ik had de originele schijven veranderd naar Brembo's en Brembo remblokken.
(Pads waren versleten maar schijven waar nog steeds ok, denk doen meteen beide op hetzelfde moment ... kan geen kwaad toch..)
Ik heb zoals beschreven door Brembo de schijven 300km ingereden.. alles is goed.
Daarna reed ik naar Holland (1000Km ik woon in Frankrijk) en tijdens het rijden merkte ik dat het stuurwiel begon de trillen bij het remmen na 600km.
Steeds meer en meer ... eerst alleen bij hoge snelheden daarna ook bij lagere ... soms slecht soms niet merkbaar.......
Heel raar maar ok had de schijven laten afdraaien en een beetje versleten balljoint en Tie rod en enkele ophanging rubbers vervange. yay alles is weer goed ... voor ongeveer 500km...
Toen begon het weer ... erger en weer erger .
Dus veranderde ik terug naar originele schijven en yay alles is weer goed .... voor een paar 100km ...
Wat denk je??? begon het weer.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?
Aanvullende informatie:
De wielen zijn twee keer gebalanceerd en de auto is twee keer uitgelijnd bij verschillende bedrijven.
De wielbouten zijn met 140Nm aangetrokken
De klauwen bewegen soepel over de pins (weet even de naam niet in NL)
Ik hou niet mijn remmen vast tijdens stilstand (Automaat)
Wiel lagers hebben geen speling...totaal geen speling in de voorwielen op 3 en 9 uur of 12 en 6 uur.
ABS lampje is niet aangegaan maar er zat wel een stof vliesje op de sensor links voor.
Als ik de auto omhoog krik aan de voorkant en weer rij erna zijn de trillingen enige tijd weg!?!?
Enig idee?
2001 (Model 2002) Volvo S60 2.4T AWD 110K Km