stuurbediening geluid

M@rcello
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

stuurbediening geluid

· 
Posted: 20.06.2015 - 16:01  ·  #1
Goede dag,

Ik heb om mijn stuur alleen de bediening voor mijn cruise control zitten aan de linker kant.
Nu zou ik ook heel graag de bediening aan de rechter kant willen voor de audio control.

Ik ben al een beetje aan het kijken geweest op het stuur of ik kan zien of al wel de bedrading aanwezig is maar ik durf niet zo heel veel te doen omdat er ook airbag in het stuur zit en misschien wel dingen doe die ik beter niet had kunnen doen. Dus ik heb de blanco afwerk "toetsen" die er nu zitten er ook nog niet af gekregen, dus eigenlijk weet ik nog helemaal niks en ga ik eerst maar even informeren.

Greetz M@rcello
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

Re: stuurbediening geluid

· 
Posted: 20.06.2015 - 16:41  ·  #2
De schakelaars kan je zo bij de dealer kopen, maar dan kosten ze zo uit m'n hoofd 80 euro of zo? Ik had mazzel en kocht ze voor 20 euro via het forum.
Als je cruise control hebt is de kabel naar het stuur al aanwezig. De kabel IN het stuur niet altijd. De dealer vertelde me dat een in NL geleverde auto altijd voorbereid is voor radio bediening, maar de mijne natuurlijk niet.
Uiteindelijk heb ik na lang zoeken op een sloop een S60 gevonden waar ik de kabel uit kon halen.

Om te zien of die kabel er in zit moet je de airbag er echt af halen. Daar voor moet je met een kleine platte schroevendraaier van achter in het stuur, daar zitten 2 gaten. Heb zo even geen handleiding, misschien kan iemand die hier bij zetten. Het kan in ieder geval niet van vooraf zonder de airbag te verwijderen.
Software was in mijn auto niet nodig, maar het kan nodig zijn. Welke radio zit er in je auto?
M@rcello
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.06.2015 - 16:48  ·  #3
Thx voor je snelle reactie.

Er zit bij mij een HU-1205 in. Als ik die bedrading wil controleren, gaat het verhaal voor mij dan ook op dat ik dus eerst de min kabel van de accu af moet halen?
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.06.2015 - 16:52  ·  #4
Audiobediening op het stuur werkt niet met een 1205, want die radio heeft geen canbus. Is ook een radio die oorspronkelijk uit de S40/V40 komt, daarom dimt de verlichting van je radio ook niet mee met de rest van de instrumenten.

Controleren kan altijd nog, maar inbouwen heeft geen zin. Min van de accu hoeft niet los mocht je toch willen kijken, de kabel van de airbag is net lang genoeg om hem onder het stuur te laten hangen.
626Ronin
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 20.06.2015 - 19:31  ·  #5
als je bij de airbag aan de slag gaat, lijkt dàt mij de reden om de accu los te koppelen?!
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 20.06.2015 - 22:06  ·  #6
Lijkt me ook.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 20.06.2015 - 23:04  ·  #7
zou ik voor de zekerheid gewoon even doen.. :shame:
M@rcello
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.06.2015 - 23:48  ·  #8
Quote door Jeroen

Audiobediening op het stuur werkt niet met een 1205, want die radio heeft geen canbus. Is ook een radio die oorspronkelijk uit de S40/V40 komt, daarom dimt de verlichting van je radio ook niet mee met de rest van de instrumenten.

Dat is dan weer jammer, dacht juist dat het orgineel was. Is het beter of heeft het voordelen dat ik de orgineel erin zet? En is er toevallig iemand die deze dan heeft?

Maar tis dan duidelijk dat de bediening dan inderdaad geen nut heeft voor dit type
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 21.06.2015 - 12:23  ·  #9
Quote door Jeroen

Dat vroeg ik me idd altijd al af.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.06.2015 - 23:14  ·  #10
Alstu :)
M@rcello
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.06.2015 - 19:38  ·  #11
Maar even terug te komen op de "verkeerde" radio die bij mij in m'n S60 zit.....welk type zou er dan wel in moeten zitten. En waar dus dan wel e.v.t de audio control op zou kunnen werken....? of zijn er andere goede / mooie opties beschikbaar op in de S60 te plaatsen?
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 22.06.2015 - 19:43  ·  #12
Als je voor origineel gaat heb je de keuze uit de HU-803 of HU-603/HU-613. Volgens mij zijn er ook verschillende aftermarket radio's die ook werken met de stuurbediening.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 22.06.2015 - 19:52  ·  #13
Nou...over het algemeen werken die kabels niet goed. Ik heb er nog eens goed naar gekeken, maar het lijkt erop dat je verloopkabels nodig hebt om de CANBUS te 'omzeilen', en da's nog knap lastig.

Ik heb wel de audiobediening op het stuur zitten, maar de hele boel werkt niet. Ik ben er echter nog niet uit of dit komt doordat er geen radio aangemeld is, of doordat er een verkeerde radio in zit. Misschien binnenkort toch maar eens VIDA werkend krijgen en zien of ik de radio daarmee kan aanmelden.
M@rcello
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.06.2015 - 20:09  ·  #14
hmmmm een originele radio gaat het dus niet worden dan...... of er zit geen dubbel/navigatie scherm meer in of je krijg versies met cassette. word toch maat een keer kijken dan naar een vervangend model.

en waarschijnlijk moet ik dan ook maar de stuurbediening uit m'n hoofd gaan zetten en gewoon aan de knoppen draaien haha.

Zal dan maar eens met veel tijd opzoek gaan naar een vervangend audio systeem met navi en e.v.t mogelijkheid op achteruitrij camera optie
Kaaskop
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.06.2015 - 20:24  ·  #15
Quote door M@rcello

hmmmm een originele radio gaat het dus niet worden dan...... of er zit geen dubbel/navigatie scherm meer in of je krijg versies met cassette. word toch maat een keer kijken dan naar een vervangend model.

en waarschijnlijk moet ik dan ook maar de stuurbediening uit m'n hoofd gaan zetten en gewoon aan de knoppen draaien haha.

Zal dan maar eens met veel tijd opzoek gaan naar een vervangend audio systeem met navi en e.v.t mogelijkheid op achteruitrij camera optie

Ik heb dezelfde radio/navi in mijn auto en heb een Grom BT3 module besteld. Een fatsoenlijke dubbel din van Kenwood met kabels, stuurbediening en alle inbouw werd me te gek qua kosten.

Nog een irritatie is dat die 1205 moeite heeft met zelf gebrande cd's <_<

Selected quotes for multi-quoting:   0