Ik moet zeggen dat ik nog nooit een revisie van een stuurhuis heb hoeven doen. Ik snap ook niet helemaal waarom de plunjer in deze klep vast zou gaan zitten bij koud weer, maar niet bij warm weer.
De regelklep zit in dit omcirkelde gedeelte. Niet los te kopen helaas.
De kruiskoppeling is zeker niet uit te sluiten, en zou een lekker goedkope reparatie zijn. Dat is heel gemakkelijk te testen. Adhv de gegeven symptomen had ik daar zo niet aan gedacht. Als je het stuur rond draait, gaat hij dan steeds licht/zwaar/licht/zwaar rond? In het midden zou hij vrij gemakkelijk moeten gaan, bij 45 graden zwaar, bij 90 graden weer licht, bij 135 graden weer zwaar, etcetera. Zwaar is relatief. Zolang je maar verschil in weerstand voelt. Als dat zo is, is je kruiskoppeling sowieso aan vervanging toe. Een specialist vraagt hier maar een klein bedrag voor, is namelijk zo gedaan.
De regelklep zit in dit omcirkelde gedeelte. Niet los te kopen helaas.
De kruiskoppeling is zeker niet uit te sluiten, en zou een lekker goedkope reparatie zijn. Dat is heel gemakkelijk te testen. Adhv de gegeven symptomen had ik daar zo niet aan gedacht. Als je het stuur rond draait, gaat hij dan steeds licht/zwaar/licht/zwaar rond? In het midden zou hij vrij gemakkelijk moeten gaan, bij 45 graden zwaar, bij 90 graden weer licht, bij 135 graden weer zwaar, etcetera. Zwaar is relatief. Zolang je maar verschil in weerstand voelt. Als dat zo is, is je kruiskoppeling sowieso aan vervanging toe. Een specialist vraagt hier maar een klein bedrag voor, is namelijk zo gedaan.