Goedemorgen mede Volvo liefhebbers,
Mijn stuurbekrachtiging van mijn V70 Classic is zojuist overleden, hij liep al een tijdje te gieren maar was er verder nog niet aan toe gekomen. Had het vloeistof niveau wel gecheckt en deze was goed. Vanochtend wilde ik wegrijden en toen ging het sturen wel erg zwaar.
Ik heb de auto nu geparkeerd totdat ik het kan fixen maar mijn vraag is wat de oorzaak kan zijn.
Ik hoor de pomp bovenaan tikken/kraken dus verwacht dat die de schuldige is maar misschien dat het ook het stuurhuis kan zijn.
Mogelijk dat een van jullie tips heeft om de juiste oorzaak te vinden en de onderdelen te vervangen. Ook de vraag wat dan mogelijk aan vervanging toe is (hele pomp of alleen poelie) en of Volvo onderdelen daarvoor een must zijn of dat "huismerk" dan ook voldoende is.
Alvast bedankt.
Mijn stuurbekrachtiging van mijn V70 Classic is zojuist overleden, hij liep al een tijdje te gieren maar was er verder nog niet aan toe gekomen. Had het vloeistof niveau wel gecheckt en deze was goed. Vanochtend wilde ik wegrijden en toen ging het sturen wel erg zwaar.
Ik heb de auto nu geparkeerd totdat ik het kan fixen maar mijn vraag is wat de oorzaak kan zijn.
Ik hoor de pomp bovenaan tikken/kraken dus verwacht dat die de schuldige is maar misschien dat het ook het stuurhuis kan zijn.
Mogelijk dat een van jullie tips heeft om de juiste oorzaak te vinden en de onderdelen te vervangen. Ook de vraag wat dan mogelijk aan vervanging toe is (hele pomp of alleen poelie) en of Volvo onderdelen daarvoor een must zijn of dat "huismerk" dan ook voldoende is.
Alvast bedankt.