Goedenavond!
Zojuist net een rit vanuit Duitsland gemaakt, op de autobahn even 180 aangetikt en toen vond ik het wel mooi geweest. Een anderhalf uur en 100 km later kreeg ik ineens het rode driehoekje op het dashboard met de melding dat het elektrische systeem urgent service nodig had. Ik dacht, kapotte dynamo of accu, waarschijnlijk het eerste. Alle verbruikers uit en de laatste 30km rustig naar huis gereden, echter verdween de melding na ongeveer 20 km? Leuk dat de auto zichzelf repareert tijdens het rijden maar wat is er aan de hand?
Thuis dus alsnog aan Vida gehangen en enkel de melding over de AQS kwam weer naar boven, plus nog iets met stoelverwarming maar dat werkt gewoon allemaal. Verder helemaal niets te vinden over elektrische dtc’s
Enfin, ik even onder de kap gedoken om te luisteren naar de dynamo en toen merkte ik dat de stuurpomp behoorlijk wat herrie maakt. Met een schroevendraaier tegen het oor geluisterd en dan lijkt ie een beetje te schrapen/tikken. Ik vermoed het lager maar zeker weten doe ik niet.
Sturen doet ie trouwens prima.
Is het zinvol om preventief die stuurpomp (en evt ook die dynamo) te vervangen? En kan ik dan voor een stuurpomp van het merk RIdex (114 euro) gaan of moet ik echt die van Bosch (280 euro) hebben?
Zojuist net een rit vanuit Duitsland gemaakt, op de autobahn even 180 aangetikt en toen vond ik het wel mooi geweest. Een anderhalf uur en 100 km later kreeg ik ineens het rode driehoekje op het dashboard met de melding dat het elektrische systeem urgent service nodig had. Ik dacht, kapotte dynamo of accu, waarschijnlijk het eerste. Alle verbruikers uit en de laatste 30km rustig naar huis gereden, echter verdween de melding na ongeveer 20 km? Leuk dat de auto zichzelf repareert tijdens het rijden maar wat is er aan de hand?
Thuis dus alsnog aan Vida gehangen en enkel de melding over de AQS kwam weer naar boven, plus nog iets met stoelverwarming maar dat werkt gewoon allemaal. Verder helemaal niets te vinden over elektrische dtc’s
Enfin, ik even onder de kap gedoken om te luisteren naar de dynamo en toen merkte ik dat de stuurpomp behoorlijk wat herrie maakt. Met een schroevendraaier tegen het oor geluisterd en dan lijkt ie een beetje te schrapen/tikken. Ik vermoed het lager maar zeker weten doe ik niet.
Sturen doet ie trouwens prima.
Is het zinvol om preventief die stuurpomp (en evt ook die dynamo) te vervangen? En kan ik dan voor een stuurpomp van het merk RIdex (114 euro) gaan of moet ik echt die van Bosch (280 euro) hebben?