Beste forum lezers en ervaren specialisten,
Zo net voor het einde van het jaar zit ik met een dilemma en dat is het volgende;
Een aantal weken terug ben ik naar volvoservice Uden gegaan met de klacht dat mijn v70 (2.4t automaat Maart '2000) wat zwaar stuurden en geluiden maakte van binnen in. Het geluid was de plastic ring onder waar de stuurstang in het schutbord gaat naar het stuurhuis. Met wat olie in gespoten te hebben was het geluid weg. Maar zelf had ik al het voornemen om te kijken met Dennis van Asperen (volvoservice Uden) om het traject te vervangen van olie expansievat, slangen, oliepomp stuurbekrachtiging en nieuwe groene ATF olie voor het stuurhuis. Blushen was ook nog een optie maar dat terzijde. Na een proefrit gemaakt te hebben met Dennis vertelde hij mij dat er niets ongewoons was te merken aan het sturen, dus ik blij en lekker cruisend naar Tiel. Los van dit alles weet ik dat mijn v70 zeer verlaagd is en 19inch velgen er op heeft gemonteerd, en slijtage aan ophanging sneller dan normaal zal voorkomen. Maar spijtig genoeg heb ik maar een twee weken kunnen genieten want nu twee weken geleden moest ik over een drempel rijden met t-splitsing naar links afbuigen. Deze weg rij ik al maanden met de v70 die ik pas sinds juli 2014 had gekocht, maar ik stuurde dus naar links en had het gevoel dat de auto ipv linksaf rechtdoor wilde gaan. Ik moet zeggen er lag ook wat grind op de splitsing en met een automaat misschien net iets te gretig gas gegeven. Maar ik vervolgden de weg naar huis en merkte dat de volvo begon te schudden, voelbaar tot in de stoel en stuur. Ik dacht dat zal wel door de weg komen waar veel tractoren rijden met modder en dergelijke. Wat nu... wat kan het dus zijn...
Via de forums van volvo heb ik naar alle bevindingen van volvo v70 bezitters gekeken maar ieder zo zijn mankement en mogelijke oplossing. Voor mij weer een traject om na te lopen van banden tot ophanging en stuurhuis. Nu net ik kerstvakantie heeft en diverse garages dicht zitten of het druk hebben wilde ik toch mijn vrije tijd nuttig maken. Ik besloot om naar de bandenboer te gaan, na inspectie van de banden en wiellagers (ook rubbers draagarmen) denken zij dat het aan het stuurhuis kan liggen waardoor de volvo over de weg zwabbert. De monteur voelde aan beide wielen en merkte op dat er een vrije slag op zat van enige millimeter. Maar ook hier heb ik mijn twijfels? En ik weet het... niemand zit te wachten op verkeerde diagnoses om vervolgens een dikke portemonnee open te trekken voor allerlei onderdelen aan te schaffen als blijkt dat het mankement nog niet over is.
Dus wie o wie herken deze mankement, en wat is er zoal verholpen. En wat word er aangeraden als blijkt dat het toch het stuurhuis is. Is een gebruikte stuurhuis te doen of kiest men voor een revisie stuurhuis. Of kunnen de stangen die in het stuurhuis gaan L en R afgesteld worden zodat hiermee de speling tot nul gebracht kan worden.
Graag hoor ik jullie bevindingen, ook zal ik hier nog op terug komen als het verholpen word en wat de boosdoener was. Ik heb alvast een afspraak gemaakt op 30 december 2014 voor een inspectie bij A en R Powersteering in Eck en Wiel( specialisten in stuurhuizen en versnellingsbakken) hopelijk kunnen ook zij mij de juiste kant op sturen wat het probleem is.
Misschien een lang verhaal maar daar is toch een forum voor, vanuit hier wenst ik alle forumgasten een fijne jaarwisseling.
Mvg,
Raymond uit Tiel
Zo net voor het einde van het jaar zit ik met een dilemma en dat is het volgende;
Een aantal weken terug ben ik naar volvoservice Uden gegaan met de klacht dat mijn v70 (2.4t automaat Maart '2000) wat zwaar stuurden en geluiden maakte van binnen in. Het geluid was de plastic ring onder waar de stuurstang in het schutbord gaat naar het stuurhuis. Met wat olie in gespoten te hebben was het geluid weg. Maar zelf had ik al het voornemen om te kijken met Dennis van Asperen (volvoservice Uden) om het traject te vervangen van olie expansievat, slangen, oliepomp stuurbekrachtiging en nieuwe groene ATF olie voor het stuurhuis. Blushen was ook nog een optie maar dat terzijde. Na een proefrit gemaakt te hebben met Dennis vertelde hij mij dat er niets ongewoons was te merken aan het sturen, dus ik blij en lekker cruisend naar Tiel. Los van dit alles weet ik dat mijn v70 zeer verlaagd is en 19inch velgen er op heeft gemonteerd, en slijtage aan ophanging sneller dan normaal zal voorkomen. Maar spijtig genoeg heb ik maar een twee weken kunnen genieten want nu twee weken geleden moest ik over een drempel rijden met t-splitsing naar links afbuigen. Deze weg rij ik al maanden met de v70 die ik pas sinds juli 2014 had gekocht, maar ik stuurde dus naar links en had het gevoel dat de auto ipv linksaf rechtdoor wilde gaan. Ik moet zeggen er lag ook wat grind op de splitsing en met een automaat misschien net iets te gretig gas gegeven. Maar ik vervolgden de weg naar huis en merkte dat de volvo begon te schudden, voelbaar tot in de stoel en stuur. Ik dacht dat zal wel door de weg komen waar veel tractoren rijden met modder en dergelijke. Wat nu... wat kan het dus zijn...
Via de forums van volvo heb ik naar alle bevindingen van volvo v70 bezitters gekeken maar ieder zo zijn mankement en mogelijke oplossing. Voor mij weer een traject om na te lopen van banden tot ophanging en stuurhuis. Nu net ik kerstvakantie heeft en diverse garages dicht zitten of het druk hebben wilde ik toch mijn vrije tijd nuttig maken. Ik besloot om naar de bandenboer te gaan, na inspectie van de banden en wiellagers (ook rubbers draagarmen) denken zij dat het aan het stuurhuis kan liggen waardoor de volvo over de weg zwabbert. De monteur voelde aan beide wielen en merkte op dat er een vrije slag op zat van enige millimeter. Maar ook hier heb ik mijn twijfels? En ik weet het... niemand zit te wachten op verkeerde diagnoses om vervolgens een dikke portemonnee open te trekken voor allerlei onderdelen aan te schaffen als blijkt dat het mankement nog niet over is.
Dus wie o wie herken deze mankement, en wat is er zoal verholpen. En wat word er aangeraden als blijkt dat het toch het stuurhuis is. Is een gebruikte stuurhuis te doen of kiest men voor een revisie stuurhuis. Of kunnen de stangen die in het stuurhuis gaan L en R afgesteld worden zodat hiermee de speling tot nul gebracht kan worden.
Graag hoor ik jullie bevindingen, ook zal ik hier nog op terug komen als het verholpen word en wat de boosdoener was. Ik heb alvast een afspraak gemaakt op 30 december 2014 voor een inspectie bij A en R Powersteering in Eck en Wiel( specialisten in stuurhuizen en versnellingsbakken) hopelijk kunnen ook zij mij de juiste kant op sturen wat het probleem is.
Misschien een lang verhaal maar daar is toch een forum voor, vanuit hier wenst ik alle forumgasten een fijne jaarwisseling.
Mvg,
Raymond uit Tiel
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).