Stuurwiel

Heb ik het goed begrepen?

Arnoud_
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Stuurwiel

· 
Posted: 24.02.2016 - 22:40  ·  #16
Precies, ook zal zit ik hier te kwijlen achter mijn beeldscherm, een zwart stuur in een grijs interieur is geen gezicht...
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 24.02.2016 - 22:50  ·  #17
Grijs is er genoeg te vinden.
Alleen de houten uitvoering is een stuk lastiger.
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 24.02.2016 - 23:12  ·  #18
Een grijs sportstuur? Die ben ik nog niet tegen gekomen.

Het houten stuur hebben ze in ieder geval bij Marans in Veldhoven liggen (tenminste, een paar weken geleden nog) en wilden ze 50 euro voor hebben. Ik heb het niet gedaan omdat ik liever een lederen stuur wilde...
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.02.2016 - 23:25  ·  #19
Quote door Arnoud_

Een grijs sportstuur? Die ben ik nog niet tegen gekomen.

Niet in de hoedanigheid, zoals hierboven afgebeeld.
Een R stuur zou nog wel een optie kunnen zijn, als het echt een sportstuur moet zijn.
HarryB
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 27.02.2016 - 23:01  ·  #20
Nou ben ik deze week ook tegen zo'n Sportstuur aan gelopen...dacht dat vanmiddag ff in te bouwen. Dat viel ff tegen. Heb een V70 van vroeg 2004, maar met de oude midden console en het stuur is van 2006. Heb op het huidige stuur alleen cruise controle. Het Sportstuur heeft alle bedienings knoppen op het stuur. Kwam er dus achter dat de groene stekker niet past. Had een mannetje/mannetje. Ook veel meer Dresden in de connector. Of de airbag klopt weet ik ook niet, maar de stekkers pasten wel gewoon. Vlgs Rima zou ik 'm zo over kunnen zetten.
Is hier een oplossing voor, of moet ik naar een ander stuur uitzien? Kan bv de sleepring gewisseld worden met een ander verbindings kabeltje naar het stuur? Wat zit er standaard in de kabelboom in de stuurkolom, dus tot aan de sleepring, voor als ik de radio bediening zou willen aansluiten? En is de airbag bruikbaar, of moet die echt van hetzelfde bouwjaar zijn?
Alvast bedankt voor info!
DennisSc
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 28.02.2016 - 09:13  ·  #21
Ik liep tegen hetzelfde probleem aan, toen ik het sportstuur uit een S60 uit 2006 wilde monteren in mijn V70 uit 2001. De module in de stuurkolom, waar de sleepringen op zitten aangesloten, is ook anders. Zo val je van het ene in het andere probleem.
Ik heb uiteindelijk het bracket met de drukknoppen uit een R-stuur van 2004 overgezet. Dat paste wel.

De bracket met drukknoppen hoeft niet perse van een sportstuur te zijn. Van een normaal driespaaks stuurwiel past dit ook.
HarryB
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.02.2016 - 16:32  ·  #22
Quote door DennisSc

Ik liep tegen hetzelfde probleem aan, toen ik het sportstuur uit een S60 uit 2006 wilde monteren in mijn V70 uit 2001. De module in de stuurkolom, waar de sleepringen op zitten aangesloten, is ook anders. Zo val je van het ene in het andere probleem.
Ik heb uiteindelijk het bracket met de drukknoppen uit een R-stuur van 2004 overgezet. Dat paste wel.

De bracket met drukknoppen hoeft niet perse van een sportstuur te zijn. Van een normaal driespaaks stuurwiel past dit ook.

Aha, dus alleen een kwestie van andere knoppen set. En de airbag van een jonger model was geen probleem? Daar wordt nogal eens over gesproken....stekkertjes passen gewoon, aar of die dan ook werkt is de vraag.

Voor de experts...als je geen foutmelding op de airbag krijgt, betekend dit dan dat hij gewoon werkt?
HarryB
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.03.2016 - 21:31  ·  #23
Heb het sportstuur gemonteerd....ben er erg blij mee! Voelt een stuk beter aan. Heb vanavond nog ff een andere bracket met knoppen omgeruild bij Rima, en nou was het plug and play. Topservice van die gasten van Rima.
Nou had ik geen radio knoppen op het stuur, en dit nieuwe stuur heeft dat wel. Kan ik er nu vanuit gaan dat ik die knoppen kan gaan gebruikenals ik een radio heb met die functie. Of is de standaard bedrading daar dan niet in voorzien?
Als dat zo is, kun je dan die bedrading naar de sleepring aanpassen? Er zal ook wel iets in Vida ingesteld moeten worden neem ik aan.
Alvast bedankt voor wat info!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.03.2016 - 22:00  ·  #24
Als je de bracket omgewisseld hebt en er zat radiobediening aan, dan hoef je daar niets meer aan te doen.
HarryB
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.03.2016 - 22:10  ·  #25
Dus als ik je goed begrijp Big dog, dan is de standaard bedrading in de stuurkolom altijd al met radioknoppen voor bereid?
Dat zou mooi zijn.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.03.2016 - 22:13  ·  #26
Nee, maar als er een radiobediening in de bracket zit, dan wel.
(Vooropgesteld, hij komt zo uit de donor)
Heb je er een HU 403, HU 603 of HU 803 in, dan werkt het ook meteen.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.03.2016 - 22:19  ·  #27
Van achteren gezien zou het er dan zo uit moeten zien;

HarryB
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.03.2016 - 22:38  ·  #28
om precies te zijn, ik had een stuur met alleen cruise control,maar geen radio bediening. Het nieuwe stuur heeft dit wel. Knoppen met bedrading en al...zelfs voor de navigatie zit de bediening erin. Er zitten ook meer draadjes in de connector van het stuur dan in de connector van de stuurkolom.
Waar het mij om gaat is of er toch standaard een voorbereiding in de bedrading van de stuurkolom zit, als er een stuur gemonteerd is zonder deze knoppen. En of dit alsnog aan te passen is door eventueel de bedrading van de stuurkolom aan te passen.
Ik heb er geen Volvo radio inzitten, maar mijn radio kan dmv afstand bediening bediend worden. Die wil ik dan op elkaar proberen af te stemmen. Zou op een of andere manier moeten kunnen, heb ik hier wel eens gelezen.
Morgen eerst maar eens lekker gaan sturen met dit prachtige stuur!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.03.2016 - 22:45  ·  #29
Aan het stuur hoef je niets meer te doen.
Alle benodigde bedrading zit er inmiddels al in, dus dat scheelt.
Veel plezier met je nieuwe stuur.
Miel850
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 03.03.2016 - 18:40  ·  #30
Plaatjes aub :-)

Selected quotes for multi-quoting:   0