Ik ken Volvo nog niet zo heel goed...dus vergeef het me als ik ernaast zit :bandit:
Mijn eerste idee om een wat stuggere/ beter sturende bolide te krijgen lag bij het vervangen van de schokdempers (uitgebreid topic van vorig jaar). Dat heb ik redelijk uitgedokterd.
Nu kom ik tot de ontdekking dat de motor/draagarmen/alles via dit subframe opgehangen ligt, klopt?
Dan kan ik wel nieuwe Bilsteins gaan monteren, maar als de gehele voortrein via het subframe tov het chassis kan bewegen, gaan die Bilsteins ook niet zo heel brengen als dat ze zouden kunnen. klopt?
De V70 [2005, 2.5T, Benzine, handbak] heeft 205kkm gelopen en we willen er nog lang in blijven rijden. Investeren is dus ok.
1/ Heeft het idd zin die rubbers te vervangen om wat meer rigide ophanging te krijgen?
2/ Ik neem dat je het subframe moet laten zakken hiervoor? Is dit haalbaar met een brug of een regelrecht drama?
3/ Iemand met ervaring van PU-bussen in die rubbers. (bijv. IPD of andere...) Voor Dieselblokken lees ik soms dat er meer trillingen doorkomen.
groet
Steven
Mijn eerste idee om een wat stuggere/ beter sturende bolide te krijgen lag bij het vervangen van de schokdempers (uitgebreid topic van vorig jaar). Dat heb ik redelijk uitgedokterd.
Nu kom ik tot de ontdekking dat de motor/draagarmen/alles via dit subframe opgehangen ligt, klopt?
Dan kan ik wel nieuwe Bilsteins gaan monteren, maar als de gehele voortrein via het subframe tov het chassis kan bewegen, gaan die Bilsteins ook niet zo heel brengen als dat ze zouden kunnen. klopt?
De V70 [2005, 2.5T, Benzine, handbak] heeft 205kkm gelopen en we willen er nog lang in blijven rijden. Investeren is dus ok.
1/ Heeft het idd zin die rubbers te vervangen om wat meer rigide ophanging te krijgen?
2/ Ik neem dat je het subframe moet laten zakken hiervoor? Is dit haalbaar met een brug of een regelrecht drama?
3/ Iemand met ervaring van PU-bussen in die rubbers. (bijv. IPD of andere...) Voor Dieselblokken lees ik soms dat er meer trillingen doorkomen.
groet
Steven