Gisteren kreeg ik de inserts van IPD binnen. Kon het natuurlijk niet laten om er alvast even twee te monteren: de voorste twee.
De nieuwe rubbers waren al een hele vooruitgang. Er wordt wel eens gezegd: Poly inserts versterken de trillingen. Ik durfde het met mijn diesel wel aan, omdat ik het een paar keer gevoeld had en mijn subframe heeft geen trillingen. Als je motorsteunen in orde zijn, trilt je frame niet.
Ervaring? Vanmorgen iets meer van 100km gereden. Stuk snelweg, stukjes met rotondes, bochtige trajecten. En ik heb echt zitten genieten. Als een kart de bocht om. De constructie van Volvo heeft, zoals IPD dat zo leuk zegt, veel ruimte tot fine-tuning... En dan wordt zelfs een V70 'a bit like its German cousins, Mercedes, Audi, BMW'. Wat me vooral opviel is dat de laatste vrije slag uit het stuur weg is. En dat ook het trekken in lange bochten over is.
Ik ga nu eerst de B12 Bilstein set monteren en dan besluit ik of ik de overige twee ook nog monteer. Het hoeft ook geen GT te worden. Dan had ik wel een cousin als een M3 gekocht
Leek we wel leuk om even te delen. Omdat poly en diesel vaak niet als vrienden beschouwd worden. Ik laat ze er voorlopig rustig inzitten en ga er even van genieten!