Subwoofer aansluiten, maar hoe?

Daf55
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

Re: Subwoofer aansluiten, maar hoe?

· 
Posted: 18.11.2016 - 14:35  ·  #16
Ik ben vanmiddag bij Nieuwenhuise in Heerde geweest. Maar die kregen niet eens de HU803 in beeld via hun laptop. Laat staan dat er een subwoofer geactiveerd kon worden. Ze hebben wel hun best gedaan, maar dan 1,5uur zoeken houdt het wel een keertje op natuurlijk.

Ze hebben nog geprobeerd om de PA200 te installeren, maar ook die werd door de auto niet getoond, en kon ook niet naar de auto gestuurd worden.

Verder werkte de koppeling met Vida wel gewoon en waren er ook geen foutmeldingen in het systeem te zien. Maar de audio konden ze niets mee.

Maar hij werkt dus nog steeds niet. Is er iemand anders die veel verstand hiervan heeft en mij zou kunnen helpen? (zonder dat ik het hele land door moet rijden het liefst...)

Of zou er een alternatieve manier zijn waarop het zou moeten werken? Vroeger bouwde ik ze ook wel in, en op die ene paarse draad na is dat ook niet erg spannend. Volgens mij moet de versterker van de subwoofer gewoon een opdracht krijgen om aan te gaan, als de radio ook aan gaat, meer niet.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 18.11.2016 - 19:08  ·  #17
Je zou eens contact op kunnen nemen met Volvotune.
Daf55
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.11.2016 - 11:36  ·  #18
Ga ik doen.

Ik heb (nog) geen behoefte aan tuning, dus om voor een radio software 150km te gaan rijden (heen en weer)? Maar als het moet? Dan misschien ook maar tunen? Dan heeft het wel zin om er naar toe te gaan...
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.11.2016 - 11:44  ·  #19
:D :D
Ook een optie.
Persoonlijk zou ik eerst eens even met Obbe bellen om te informeren naar de mogelijkheden.
Daf55
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.11.2016 - 21:58  ·  #20
Afspraak is gemaakt met Obbe.

Volgende week vrijdag dan wordt de CEM module aangepast en ook de ECM. Kenners weten dan wel wat er gaat gebeuren.

Vrijwel zeker ga ik glimlachend of misschien wel gillend van plezier naar huis!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.11.2016 - 22:08  ·  #21
Geen flauwe notie..... :lol: :lol:
Daf55
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.12.2016 - 13:35  ·  #22
Obbe heeft zijn best gedaan op de tuning, dus inderdaad lachend naar huis!

Maar de subwoofer blijft dwars liggen. Maar hij zei, en dat klinkt ook logisch, als je hem maar gewoon aansluit op de speakers, plus, min en een geschakelde plus, dan zou hij gewoon moeten werken. Nu op zoek naar een geschikte draad achter in de kofferbak...

Meten is weten!
Widebody
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.12.2016 - 18:01  ·  #23
Kans is groot dat onder de bekleding van de dorpel in de kofferbak een dikke stekker ligt om de snokstok aan te sluiten.
Anders gewoon met een zwevende zekering direct aan de accu hangen en een stuurdraad trekken vanaf de radio.

Succes
Daf55
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.12.2016 - 12:32  ·  #24
Nog steeds geen succes. Ik verdenk nu dat de versterker gewoon kapot is. Misschien toch een kortsluiting veroorzaakt met inbouwen eerder al? De bedrading heb ik gisteren nagekeken en gemeten en dat werkt allemaal zoals het hoort, maar geen geluid. In de versterker zelf is niets te zien aan sluiting oid. Maar ik kan die verder niet nameten, geen verstand van printplaten en condensatoren e.d.

Nu moet ik gaan nadenken wat te doen. Ik zit er nu aan te denken een klein versterkertje zelf te plaatsen en die de subwoofer laten aansturen. Nu de bekabeling er al ligt moet dat de makkelijkste en voordeligste oplossing zijn. Alleen:

Wat voor sterkte mag die versterker hebben, en hoeveel ohm?
Daf55
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.12.2016 - 19:57  ·  #25
Hij speelt! Buiten de officiƫle software van de HU803 om weliswaar, maar het resultaat is er.

Ik ben wel blij met de aanschaf van de losse versterker, want deze is met het regelaartje goed te bedienen. Deze krijgt nog een plaatsje in het vakje onder de armsteun. Dan is hij niet in het zicht maar wel makkelijk te bedienen.
Mono versterker Conrad

Ik merk een groot verschil in de laagste regionen, dat was te verwachten natuurlijk, maar juist ook op een vrij laag volume is de klankkleur wat warmer en dieper.

Nu moet ik nog wat spelen met de equalizer, omdat de bas nu meer dan voldoende is. De voorspeakers mogen wat minder werk verrichten, dus dat ontlast de boel wat.

Wel is er groot verschil hoorbaar in het geluid van de radio tov de GROM, en de mp3 die ik daarop kan afspelen bv. Radio klinkt gewoon niet zo mooi. Misschien nog maar investeren in een DAB module?

Selected quotes for multi-quoting:   0