Quote door Doeke Dobma
Volgens mij is dat (aftermarket) per definitie niet mogelijk omdat je gebruik maakt van het signaal van de speakerdraden. Als je op je radio de bas dus uit draait, krijgt de sub ook minder bas. Eigenlijk zou je dus een radio moeten hebben waarbij je frequentie cut-off kan instellen. Ik vermoed dat je dus hoe dan ook vast zit aan High-Low converters en de nadelen van die verbinding, zoals bovengenoemd.
Die stekker herken ik trouwens niet als een stekker voor een sub.
Hallo!
Het is vooral om te minimaliseren.
De S60 had ik bijna geen bas meer maar als je een goede high/low converter hebt (dus niet 1 van bol.com voor 15 euro) die kan het kleinste signaal opsporen en omzetten.
De S60 had standaard speakers en ik had dan orginele tweets ingebouwd samen met die sub en dat klonk geweldig puur omdat de midden/hoge tonen niet vervormd werden door de bas.
Aangezien deze S80 wel goede speakers af fabriek heeft wil ik het wel proberen en het gaat denk ik wel lukken.
Heb zitten brainstormen en ik denk dat ik wel een leuke oplossing heb die vrij simpel is maar daar kom ik nog op terug eerst even testen.
Deze week krijg ik een flink pakketje van onze vrienden Volvotech met het brand nieuwe bluetooth systeem, camera en handsfree setje en dan heb ik toch alles los liggen dan ga ik die sub ook even doen.
Als alles klaar is en werkt plaats ik een how to en natuurlijk kunnen jullie bij een meeting of tussendoor even komen luisteren :d
Groetjes Martijn