Sum 0145

latten
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

Sum 0145

· 
Posted: 27.08.2024 - 15:54  ·  #1
Even dubbel check op dit forum: heb een SUM 0145 code en dus ook chassis service vereist. Bij de code geeft vida aan: magneet klep schokdemper rechts achter magneet klep stroomsterkte te laag. Nu zijn de dempers nieuw vervangen 2.5 jaar geleden, dus erg vreemd dat deze kapot zou zijn. SUM calibratie doet vida zonder problemen, maar code keert terug. Even naar de voltages gekeken van de hoogte sensoren achter: 3.3V links en variërend, rechts steady 1.70V. Nu vraag ik me af: is de demper stuk of de positiesensor op de achteras die ook de hoogte van de koplampen bepaalt? Iemand raad? Ik zoek sowieso nog even verder. Overigens is er niets vreemds te zien aan alle kabels en de stangetjes van de positie sensoren.
latten
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

Re: Sum 0145

· 
Posted: 27.08.2024 - 21:05  ·  #2
Update: als ik de klepvoeding controleer in vida staat links en rechts voor op exàct hetzelfde getal, tot 2 decimalen. Rechts achter is consequent lager dan links achter. Wel slechts 0.3V ongeveer. Ben geneigd een nieuwe demper te bestellen. Tenzij iemand een ander briljant idee heeft. 🧐

Selected quotes for multi-quoting:   0