2-tact olie in de tank...

 
 
 
 
 
Rossi
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 117
Geregistreerd: 12 / 2017
Subject:

Re: 2-tact olie in de tank...

 · 
Posted: 25.02.2018 - 12:06  ·  #31
Quote door Turbodesk

Waarom zou ik dat moeten doen?
Denk je dat de huidige motoren daar niet voor gemaakt zijn dan?
Waar komen die verhalen vandaan dat de diesel schraal is en dat dat slecht is voor de motor?


Huidige motoren zijn gemaakt om max 250-300dkm te rijden, het resultaat van de huidige weggooi maatschappij en verscherpte milieu-eisen. Vandaar dat mensen de DPF verwijderen of de EGR afdoppen, beiden zijn gemaakt voor huidige motoren zoals je het noemt maar zijn zeker niet bevorderlijk voor je motor. Zelfde kun je stellen met de huidige brandstoffen, ja ze kunnen er prima op 250dkm op rijden en zijn voor die kilometerstanden gemaakt. Echter zal een iets vettigere diesel meer smering geven wat bij definitie beter is voor de duurzaamheid van je motor. Overigens, vroeger had je een vettige film op je vingers als je diesel op je handen kreeg, dat is nu niet meer het geval...
Dennis__78
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wezep
Leeftijd: 46
Berichten: 200
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

2takt olie in flashlube reservoir.

 · 
Posted: 25.02.2018 - 13:37  ·  #32
Ik rij nu een paar maanden een V70 2.4t op LPG.
Tijdens een zoektocht kwam ik op een ander forum een reactie tegen dat iemand 2takt olie gebruikt in zijn klepsmeersysteem.
Ik geloof dat het ging om iemand die een dikke Amerikaan reed.

Zou het kunnen?
bartv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Almere
Berichten: 814
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: 2-tact olie in de tank...

 · 
Posted: 25.02.2018 - 17:02  ·  #33
Dus het zou geen kwaad kunnen voor de DPF en EGR? Extra aanslag oid?

Zou het voor mijn motor, de D3/D4 2012 euro5 motor met in werking zijnde DPF en EGR kwaad kunnen/zinvol zijn?
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 37
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: 2-tact olie in de tank...

 · 
Posted: 25.02.2018 - 17:05  ·  #34
Quote door bartv70

Dus het zou geen kwaad kunnen voor de DPF en EGR? Extra aanslag oid?

Zou het voor mijn motor, de D3/D4 2012 euro5 motor met in werking zijnde DPF en EGR kwaad kunnen/zinvol zijn?


Daarom is de 2Takt uit de pleziervaart wel de beste optie: die verbrandt met de diesel mee, zonder al te veel rook (of niets) te produceren? Als dat het geval is, maakt het voor katalysator en DPF niet uit. Daarom moet ze ook mineraal en niet synthetisch zijn (spreek ik de fora na :))
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5197
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: 2-tact olie in de tank...

 · 
Posted: 25.02.2018 - 17:14  ·  #35
Bart, ik raad het je iniedergeval af.

Niemand kan je de garantie geven of dit echt werkt en of het goed gaat.

Wat ik wel begrijp is jaarlijks een flesje reiniger toevoegen aan de brandstof, hooguit 2x per jaar.

Ik doe dit zelf met forte.

Ik kon ook zo snel de vervaldatum/km van de volvo motoren niet vinden, misschien dat rossi dat kan toelichten?

Als ik mijn Blade tank doe ik nooit handschoenen aan, maar als ik mijn Inca tank daarintegen wel, vettige bende die diesel.
Benno123
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Langeweg, brabant
Berichten: 190
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: 2-tact olie in de tank...

 · 
Posted: 25.02.2018 - 18:05  ·  #36
in de oldtimer wereld gebeurd het wel meer. Tweetaktolie, en zeker de marine TC3W variant heft geen asresten bij verbranding en levert wel wat topsmering op. de moderne diesel is een stuk schraler dan vroeger en dat is iets waar sommige motoren problemen mee hebben. dit geldt trouwens ook voor benzinemotoren. De huidige brandstoffen zijn schraler dan vroeger.

In mijn oude 1100 LT motorfiets ben ik op basis van een forum-topic ook TC3W gaan gebruiken in een verhouding van ong. 1:500. hierdoor loopt de motor onderin een stuk netter, scheelt niet veel absoluut aan geluid maar wel aan bijgeluiden die nu veel minder zijn. daarnaast loopt de motor soepeler en trekt beter op vanaf onderuit. Mijn oude zijkleppers geloven zoiezo in bovensmering dus daar helpt het zeker.

Of een D4-D5 diesel er iets van gaat merken weet ik niet maar kwaad kan het niet, zeker niet in een zo lage concentratie. Proberen kost niet zo veel. met een fles van 1 liter ben je misschien 6 euro kwijt (in de botenhandel) en kun je even voort.
150 ml. per volle tank in het begin.

benno
 
Selected quotes for multi-quoting:   0