Tanken het zit je tussen de oren !!!

blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

Re: Tanken het zit je tussen de oren !!!

· 
Posted: 26.09.2016 - 11:15  ·  #31
Ook al e10 gereden met de ongeblazen 2.4 en is geen probleem. Ik merkte wel dat (of zit tussen de oren) dat hij met de caravan er achter wat minder vermogen had dan de 98 die ik normaal met caravan tank.
626Ronin
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 02.10.2016 - 19:48  ·  #32
BP ultimate is nog pure 98 en de Competition 102 is van niemand minder dan Firezone, waar mijn 140 pk van smult..
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 02.10.2016 - 20:17  ·  #33
Ik tank eigenlijk standaard aan de goedkope pomp, Supertank of Esso, die laatste heeft hier een goedkoop pompje.

Moet zeggen dat de motor van mijn auto machtig mooi loopt.. Maar ik was geen 5 cilinder gewend, wellicht ben ik dan snel tevreden?
De Peugeot heeft ook nooit anders te drinken gehad, die heeft gewoon 4 jaar lekker gelopen.
Maar wel interessante discussie :devil: :D .
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 02.10.2016 - 21:10  ·  #34
Van de week maar eens volgegooid met Total Excellium Diesel, in plaats van standaard die ik altijd tank.
Ga dat de komende tankbeurten eens volhouden. Ben benieuwd of ik wat significants zie of ervaar.
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.10.2016 - 00:03  ·  #35
De eerste tank Total Excellium Diesel opgestookt.
Geen verschil in verbruik geconstateerd. Ook is mij geen verschil in motorloop opgevallen. Heb met opzet ook niet heel erg op zitten letten, juist om de waarneming t.o.v. gebruikelijk niet teveel te beïnvloeden.
maar 1 test is immers niet overtuigend.

Vanmorgen volgegooid met D-Power Viesel, geen specifieke reden, slechts omdat het zo uitkwam.
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.10.2016 - 22:03  ·  #36
De tank V-Power is ook op. Nogsteeds zelfde verbruik.

Had op gegeven moment wel beetje de indruk dat de motor iets lekkerder liep. Maar of dit waan of werkelijkheid is...

Gisteravond weer volgegooid mat Total Excellium Diesel van de onbemande pomp. Aanzienlijk minder duur dan de V-Power van de benamde pomp.

Ik ga nog even voort. Als er na nog enkele tankbeurten geen merkbaar verschil is, gooi ik maar eens een flaconnetje injectorreiniger in de peut. Eens zien of dat dan wat doet. Niet dat ik expliciete klachten heb, maar onder de aanname dat structureel standaard diesel tanken verontreiniging zou hebben gegeven.
Tenck
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 25.10.2016 - 09:53  ·  #37
Quote door Volvomannen

De tank V-Power is ook op. Nogsteeds zelfde verbruik.

Had op gegeven moment wel beetje de indruk dat de motor iets lekkerder liep. Maar of dit waan of werkelijkheid is...

Gisteravond weer volgegooid mat Total Excellium Diesel van de onbemande pomp. Aanzienlijk minder duur dan de V-Power van de benamde pomp.

Ik ga nog even voort. Als er na nog enkele tankbeurten geen merkbaar verschil is, gooi ik maar eens een flaconnetje injectorreiniger in de peut. Eens zien of dat dan wat doet. Niet dat ik expliciete klachten heb, maar onder de aanname dat structureel standaard diesel tanken verontreiniging zou hebben gegeven.

Ik ben daar ook een beetje mee aan het stoeien, maar heb nog geen significante verbetering in het verbruik gezien. Het beste medicijn bleek toch afgelopen weekend: een uurtje 160-180 km/u (rond de 4000 toeren) op de Autobahn gereden met BP ultimate in de tank. Verbruik op die tank was niet al te best (1 op 10 =) ). Maar de BC geeft nu wel een verbetering van 1 km/l qua verbruik. Ben benieuwd hoe dat zich aan de pomp vertaalt. De motor loopt nu ook veel soepeler en lijkt meer vermogen te hebben. De boel is dus lekker schoon gereden.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 25.10.2016 - 10:48  ·  #38
toen ik de air-intakereiniging liet doen vertelde Martin mij dat 'het geen kwaad kan' soms even stevig boven de 3000 toeren te komen. Voor een diesel (benzine weet ik niet) schijnt daar de inwendige zelfreinigende werking te beginnen... Dus even stevig blazen (waar dat kan) is een geweldig zelfhulpmiddel!
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.10.2016 - 11:02  ·  #39
Quote door JJM

Dus even stevig blazen (waar dat kan) is een geweldig zelfhulpmiddel!

Doe ik dan ook zeer regelmatig, maar zit hier ca 7 km. van de Duitse grens af, dat maakt het allemaal wat gemakkelijker...
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 25.10.2016 - 11:32  ·  #40
Quote door JJM

toen ik de air-intakereiniging liet doen vertelde Martin mij dat 'het geen kwaad kan' soms even stevig boven de 3000 toeren te komen. Voor een diesel (benzine weet ik niet) schijnt daar de inwendige zelfreinigende werking te beginnen... Dus even stevig blazen (waar dat kan) is een geweldig zelfhulpmiddel!

Mocht het niet uitkomen, gewoon 1 of 2 versnellingen naar beneden. Of zou de motor dan te makkelijk lopen en dus niet echt kracht hoeven te leveren?
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.10.2016 - 13:02  ·  #41
Dat geld vooral voor je uitlaat traject en roetfilter , de uitlaatgas temperatuur loopt dan behoorlijk op en brand de boel schoon , scheelt weer een regeneratie .
BraboFrits
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 68
Subject:

· 
Posted: 25.10.2016 - 14:26  ·  #42
Interessante discussie :thumb:

Jaren geleden reed ik met mijn leasebakkie (Ford Focus) op BP premium diesel. Ik haalde meer km's met een volle tank. Totdat ik dit niet meer mocht tanken... <_<

Met de motor (BMW boxer) merk ik het verschil wel degelijk. Hiervoor wordt RON 98 geadviseerd. Op 95 loopt 'ie wel maar niet zo mooi. Zijn we een keer in Dld dan tank ik graag Aral 102, daar loopt 'ie echt lekker smeuïg op (al is het maar het gevoel tussen de oortjes).

@Jack, ik tank benzine altijd bij van Raak in Poppel, diesel aanvankelijk ook maar dat scheelt maar 1 cent met de Firezone op de Ringbaan West dus daar rij ik niet meer voor naar Poppel. Welke BP pomp bedoel jij? Ik wil best wel eens een tijdje Premium proberen...
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 25.10.2016 - 14:35  ·  #43
Quote door FritsieV70

Interessante discussie :thumb:

@Jack, ik tank benzine altijd bij van Raak in Poppel, diesel aanvankelijk ook maar dat scheelt maar 1 cent met de Firezone op de Ringbaan West dus daar rij ik niet meer voor naar Poppel. Welke BP pomp bedoel jij? Ik wil best wel eens een tijdje Premium proberen...

Bij van Raak in Poppel heb ik vroeger ook geregeld getankt, alleen die schuimt naar mijn zin veel te veel. Daarbij moet het al gauw 0,10€/L verschillen om er ook maar een beetje winst op te maken gezien de omweg die ik er voor moet afleggen.
Toen ben ik gaan tanken bij de Shell op de Kempenbaan, die is niet duur en was vanuit mijn werk een klein beetje om maar niet extreem.
Nu ben ik gaan werken in Drunen, en toen kreeg ik de tip om eens te kijken bij de onbemande BP op de Heikantlaan (Tilburg-Noord).
De gewone diesel staat nu, volgens de directlease app, op 1,169 €/L.

Ter vergelijking (onbemande pompen):
Firezone Ringbaan-West: 1,179 €/L
Shell Kempenbaan: 1,179 €/L
Tam-oil Goirle: 1,20 €/L

Het scheelt maar één cent met de gevestigde orde, maar het ligt op de route.
De goedkoopste die ik ken is in elk geval de Texaco bij de Westermarkt, die zit op 1,159 €/L en op dinsdag hebben ze extra korting. Vandaag dus 1,109 €/L

Bovengenoemde prijzen zijn overigens allemaal normale dieselsoorten.
MikeS80
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 25.10.2016 - 20:52  ·  #44
Wow, toen ik 2-3 maanden geleden mijn auto kocht was de diesel bij de Makro maar 0,99 euro.
Nu 1,14. Ik gooi er wel http://www.total.be/nl/smeerol…-plus.html bij..

Een beetje. Begonnen met fles per tank, toen halve, nu dopjes.
Volgens MMTS is het rommel , daar hebben ze een busje BG er in gegooid.
Al met al geen schokkende verbeteringen.
Ik meen dat de injectoren iets minder herrie maken.
Arnoud_
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 25.10.2016 - 21:08  ·  #45
Tsja, ik ga niet meer dan 500m omrijden voor 1-2 cent korting. Ik heb geen zin om de benzineprijs mijn leven te laten bepalen.

Als ik geld wil besparen kan ik beter mijn rechtervoet iets minder laten werken volgens mij. Leeglopen op brandstof doe ik toch wel.

Selected quotes for multi-quoting:   0