Quote door koennie
ik heb m ook opnieuw doorgesmeerd, werkt weer prima. Dit werkt trouwens ook erg goed bij ruitenwisser motoren, ik heb mijn achterruitenwisser opnieuw gesmeerd en heeft nog nooit zo potent gezwiept.
Het gaat trouwens om de auto van mijn collega die dat probleem heeft.
Hij vertelde me vandaag het motortje te hebben uitgebouwd en gesmeerd maar nu doet deze helemaal niets meer.
Bij het ontgrendelen beweegt het pinnetje nog wel iets. Volgens mij gaat door dat vet de boel nog zwaarder lopen.
Motortje zal wel kaduuk zijn en heeft nauwelijks kracht meer.
Bij bijna alle Volvo's van de P2 serie kan je de klep zo openen terwijl de auto op slot staat. Kan je proberen bij wat autohandelaren. Het zal dus wel erg vaak voorkomen dat deze stuk gaan.
Als ik de foto's van het onderdeel op Aliexpress bekijk lijkt het mij een origineel onderdeel. Duidelijk valt te zien dat er "france" vermeld staat op het onderdeel plus het originele Volvo onderdeelnummer.
Ik denk dan ook dat het om gereviseerde exemplaren gaat waar gewoon een nieuw motortje is ingebouwd in het mechanisme.
Denk voor een kleine 3 tientjes geen slechte deal aangezien ze bij Rendcarparts al over de 140 euro kosten.
Misschien moet hij er gewoon maar eentje bestellen en kijken of het werkt. Iedere keer bij het tanken de vergrendeling van de klep met de hand openen en sluiten is ook geen doen.