Taxatierapport

Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Taxatierapport

· 
Posted: 08.08.2013 - 15:49  ·  #1
Ik zat me wat te bedenken; in hoeverre heeft het zin om een taxatierapport van een oudere auto (in dit geval mijn volvo) op te laten maken, die ik dan kan overleggen in geval dat er een malloot op de weg er voor zorgt dat mijn auto total loss raakt.
Ik ben toch ernstig van mening dat mijn volvo in een bovengemiddelde goede en nette staat verkeert, dus een standaard lijstje met leeftijd en km stand zal een te lage waarde geven. Ik weet dat er een 'van-tot' dagwaarde is voor elke auto, maar minder - of liever geen - discussie over dagwaarde is natuurlijk wel zo prettig op het moment dat het nodig is......
(Misschien raar dat ik hierover nadenk, maar je moet tegenwoordig -helaas- overal op voorbereid zijn)
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

Re: Taxatierapport

· 
Posted: 08.08.2013 - 17:01  ·  #2
Ik denk dat dat inderdaad nooit verkeerd is. Maar je zult zo'n rapport dan ook regelmatig moeten updaten of laten bevestigen dat de volvo nog steeds in die specifieke staat is.

Dan komt de verzekering. Ga er niet zo maar van uit dat die het rapport volgen. Dus voor alles, onderzoeken welke maatschappij hierin mee gaat en onder welke condities. Waarschijnlijk dat een maatschappij ook de taxateur aanwijst.

De premie zal ook, net als bij oldtimers, een percentage van de "waarde" zijn.

Hoor graag het verder verloop.
Dimitri-Turbo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 08.08.2013 - 17:34  ·  #3
Eens in de 3 jaar ;)
yes996
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

Taxatie

· 
Posted: 08.08.2013 - 19:17  ·  #4
Een taxatie op een auto die nog dermate jong is zal geen zin hebben. Wanneer je een oldtimer hebt, zoals bijvoorbeeld een big Healy dan heeft het zin. Aan de hand van die taxatie wordt de verzekerde som bepaald die bij totaalschade wordt uitgekeerd. Echter, wanneer je met een nog jonge auto zoals die van jou een dikke schade oploopt dan komt er een taxateur bij die de schade bepaald. Dit doet hij samen met het schadebedrijf of dealer waar je auto staat. Is de schade hoger dan de dagwaarde dan krijg je de dagwaarde. Dit ongeacht het taxatierapport wat je hebt. Zou eens goed informeren bij een gerenommeerd assurantiekantoor.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 08.08.2013 - 19:53  ·  #5
Quote door PvL

Van primair belang is het dat je contact opneemt met je assuradeur en hen je bedoeling voorlegt.

Als ik door een ander wordt overreden, heeft mijn verzekeraar daar niks mee te maken. De verzekering van de tegenpartij is dan degene die moet uitkeren, en zij moeten dan iets doen met het taxatierapport. Dus mijn eigen verzekeraar dit voorleggen heeft alleen zin voor de casco dekking.

Selected quotes for multi-quoting:   0