km teller effect op motor?

NickBV
Forumlid.
Geslacht: n/a
Leeftijd: 31
Subject:

km teller effect op motor?

· 
Posted: 18.11.2013 - 14:59  ·  #1
Hallo,

ik heb een V70 uit '98 met een automaat, nu doet de KM teller het niet, de toerenteller werkt wel, nu reed ik er laatst een stukje mee (het kenteken is geschorst, rijdt er vrij weinig mee) en had ik het idee dat de motor wat raar liep, vooral de schakel momenten etc.
Nu is mijn vraag, wordt de automaat gestuurd door de KM-teller, de toerenteller of de een computer, of een combinatie van meerdere?

groeten,

Nick.
R-W
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

Re: km teller effect op motor?

· 
Posted: 18.11.2013 - 15:15  ·  #2
computer maareh, rijden met een geschorste auto?
Sankatommy
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 18.11.2013 - 15:19  ·  #3
Hey Nick, voor zover ik er (enig) verstand van heb, wordt dit gestuurd door een computer die op zijn beurt informatie ontvangt van allerlei sensortjes die van alles meten (inlaat, druk, timing etc) en je snelheidsmeter heeft hier niets mee van doen verder.

Maar nogmaals, ik kan er ook helemaal naast zitten ;-)

EDIT: vergeten op het geschorst gedeelte in te gaan; absoluut NIET doen!! Ik weet uit eigen ervaring dat een ongeluk in een HEEL KLEIN hoekje zit, en je bent zo het bokje als je iets veroorzaakt/onderdeel bent van een botsing met een auto die geschorst is. Wil je persé de auto geschorst laten, zoek dan een stuk eigen terrein op waar je kunt rijden, maar absoluut niet op de openbare weg.
NickBV
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 18.11.2013 - 19:31  ·  #4
Bedankt voor de info!
En ook voor de waarschuwingen, het rijden was op eigen terrein! De auto is een project, moest hem even keren om de auto op 'bokken' te rijden! Dus moest even de loods uit, haha!
Sankatommy
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 18.11.2013 - 19:36  ·  #5
Gelukkig maar! Al achter het probleem van de snelheidsmeter?
NickBV
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 18.11.2013 - 21:02  ·  #6
Ja de accu heeft meerdere malen leeg gestaan, heb ook een aantal keren het circuit ontladen, maar dat werkt niet, km teller werkt niet, kmstand valt af en toe ook weg. Heb een obdII kabel besteld dus kan m binnekort uitlezen.

Selected quotes for multi-quoting:   0