Soms zoek je een uitdaging om voor niet te veel geld je auto van van binnen iets meer van deze tijd te laten lijken. Dus gezocht en uit Polen besteld een stel tellerplaten inclusief verlichting. De beschrijving is beperkt, maar het is te doen met Youtube. Daar staan genoeg filmpje hoe je de tellerpaneel los maakt. Vergeet daarbij niet even de accu lost te halen anders heb je melding over een storing in je SRS Airbag.
Vervolgens is het loshalen van de voorkant van het paneel bij een 17 jarige auto lastig omdat het plastic zijn elasticiteit wel een beetje is verloren. Het breekt dus snel af. Dan vervolgens heb je sterk dubbelzijdig tape nodig (spiegel-tape) om de nieuwe tellers over de oude te plakken. Met de schroefjes red je het niet wat die zijn dan te kort. Zorg wel dat de naalden van de tellers goed over de nieuwe plaatsje lopen. Deze haal je het beste er voorzichtig af met een schaar. Ook moet je naalden niet te veel draaien want dat kloppen de aanduidingen niet meer van de tellers. Zo kan het gebeuren dat het lijkt of je motor veel te heet is, je benzine op en je 200 km rijdt in de bebouwde kom .
Verder is het even zoeken bij de zekeringen waar je de stroom vandaan moet halen. Iemand in de buurt die dat goed kan meten en weten is raadzaam. Tot slot blijken de lampjes ook erg gevoelig bij alle tellers dus die ook even vervangen. Dis is vrij simpel. Al met al een klusje maar dan heb je ook wat.
Vervolgens is het loshalen van de voorkant van het paneel bij een 17 jarige auto lastig omdat het plastic zijn elasticiteit wel een beetje is verloren. Het breekt dus snel af. Dan vervolgens heb je sterk dubbelzijdig tape nodig (spiegel-tape) om de nieuwe tellers over de oude te plakken. Met de schroefjes red je het niet wat die zijn dan te kort. Zorg wel dat de naalden van de tellers goed over de nieuwe plaatsje lopen. Deze haal je het beste er voorzichtig af met een schaar. Ook moet je naalden niet te veel draaien want dat kloppen de aanduidingen niet meer van de tellers. Zo kan het gebeuren dat het lijkt of je motor veel te heet is, je benzine op en je 200 km rijdt in de bebouwde kom .
Verder is het even zoeken bij de zekeringen waar je de stroom vandaan moet halen. Iemand in de buurt die dat goed kan meten en weten is raadzaam. Tot slot blijken de lampjes ook erg gevoelig bij alle tellers dus die ook even vervangen. Dis is vrij simpel. Al met al een klusje maar dan heb je ook wat.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).