Quote door Waltersan
Vandaag s goed opgelet; vanmorgen (-1 gr) en vanmiddag (5 gr), binnen 1 km komt de wijzer op het eerste streepje, dan duurt het zeker 10 minuten voordat hij op het 2de streepje komt, en blijft daar vrij lang hangen, vanmorgen bleef hij daar hangen tot dat ik op mijn werk was (26km), vanmiddag kwam de wijzer in het midden, omdat ik in de file stond, maar zodra ik weer ging rijden zakte de wijzer weer terug. ook nadat ik een boodschap had gedaan, motor gestart, wijzer in de midden, maar toen gaan rijden, en de wijzer ging weer terug (door de rijwind uiteraard).
ergo, tijd voor een nieuwe.
Beste Waltersan,
Hierbij mijn recente ervaring die mogelijk hierbij aansluit:
Na het vervangen van de thermostaat bij mijn v70d5 MY05 bleek werd de motor warm binnen enkele km. Daarvoor leek het sterk op het gedrag wat je beschrijft. Een defecte thermostaat staat open, waardoor de koelwater flow onnodig hoog blijft en de motor niet helemaal opwarmt, ondanks de naald in het midden.
positief effect is een iets lager verbruik, maar dit moet blijken op de lange duur. natuulijk ook de verwarming nu in no-time warm.
wel is een van de diesel leidingen gaan lekken net na voor de injector, wat waarschijnlijk hiermee samenhangt. Dit is door de dealer goed opgepakt en in orde nu.
ben benieuwd hoe het voor jou (is) uitpakt
groet, Geeert