Temperatuurmeting inbouwen (olie of koelwater)

grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Re: Temperatuurmeting inbouwen (olie of koelwater)

· 
Posted: 28.10.2014 - 12:16  ·  #16
Pieter,

Thanks. Ik had al even gegoogled, maar niet goed genoeg, kennelijk. Dit zijn voor een groot deel functies die ik via VIDA ook kan programmeren, als ik het goed zie, toch?

Quote door -Tom-

He, zo'n OBD2 reader had ik nog niet, meteen ff eentje besteld 8-)

Ik vind m superhandig. Voor real time monitoring een stuk handiger dan VIDA, scheelt weer rijden met een laptop in de auto. En in Torque kun je keurig een log maken. Mist natuurlijk wel de specifieke VIDAfuncties, maar ook voor een snelle foutenreset is dit ook stukken sneller dan laptop opstarten, Dice ertussen, uitlezen, wissen etc. En ook te gebruiken op onze tweede auto. Daar had ik m eigenlijk voor, maar hij zit nu standaard in de volvo.
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.10.2014 - 14:50  ·  #17
Quote door grrroovedude

Pieter,

Thanks. Ik had al even gegoogled, maar niet goed genoeg, kennelijk. Dit zijn voor een groot deel functies die ik via VIDA ook kan programmeren, als ik het goed zie, toch?

Quote door -Tom-

He, zo'n OBD2 reader had ik nog niet, meteen ff eentje besteld 8-)

Ik vind m superhandig. Voor real time monitoring een stuk handiger dan VIDA, scheelt weer rijden met een laptop in de auto. En in Torque kun je keurig een log maken. Mist natuurlijk wel de specifieke VIDAfuncties, maar ook voor een snelle foutenreset is dit ook stukken sneller dan laptop opstarten, Dice ertussen, uitlezen, wissen etc. En ook te gebruiken op onze tweede auto. Daar had ik m eigenlijk voor, maar hij zit nu standaard in de volvo.

Wellicht sommige functies wel, maar ik heb dit voornamelijk aangeschaft voor de AB functie voor mijn standkachel. Verder vind ik de automatische inklapmogelijkheid van de spiegels prettig, de verstelling van de spiegels bij inschakeling van de achteruit, de extra functies die in de display kunnen worden weergegeven etc.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.10.2014 - 15:40  ·  #18
Ja, dat kan ik mij voorstellen. De AB voor de standkachel miste ik vanochtend toen ik op mn blote voeten op de oprit stond
EdwardP
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 58
Homepage: camerafilterwebsho…
Subject:

· 
Posted: 28.10.2014 - 17:57  ·  #19
Ook met die AB wordt je oprit niet warm hoor :lol:
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 28.10.2014 - 20:55  ·  #20
@groovedude: wil je eens en topic openen over de obd scan tool met bijbehorende software, ik denk dat het voor velen een interessant tool is. de site http://www.q24u.nl/obd2/blueto…tAod3DAAWg is niet heel duidelijk
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.10.2014 - 21:03  ·  #21
@EdwardP: he, jammer
@Walter: Kan ik best n keertje doen ja. Misschien dit weekend.
Bartje-V70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.10.2014 - 21:26  ·  #22
Ik heb een ELM besteld op ebay. Is een klein beetje een gok maar tot nu toe is het eigenlijk altijd goed gegaan met dingen die ik daar besteld heb.
Het is niet helemaal de bodemprijs geworden die ik eerder postte. Ik selecteer de verkoper altijd op het feedback % en lokatie. Hongkong heeft de voorkeur boven China en FB moet boven de 98% liggen. Daarnaast goed letten op de uiterlijke verzorging van de ebay advertentie; eigen tekst en foto's hebben de voorkeur boven het gebruikelijke knip- en jatwerk wat veel verkopers hanteren.
Kost ietsje meer dan de laagste prijs, in dit geval 1 euro meer.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.10.2014 - 22:15  ·  #23
Top! Hou ons op de hoogte!
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 28.10.2014 - 22:26  ·  #24
Ik heb er uiteindelijk 5,07 voor betaald. De desbetreffende seller had er meer als 2000 verkocht. Dan zal 't wel ok zijn denk ik zo :D
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.10.2014 - 22:50  ·  #25
Mooie koop heren. Voor nog geen 10 euro inc. software klaar dus.. en als je per se een dedicated display wilt hebben gewoon een chinese samsung kloon aanschaffen en die met klitteband oid bevestigen op je dashboard. Vind je ook wel onder de 35 euro.
yes996
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 29.10.2014 - 09:21  ·  #26
Quote door Bartje-V70"]
[quote="yes996

Heb deze vraag ook al eens neergelegd hier.
Heb de OBD voorzieningen ook op mijn HTC. Maar ik wil een vaste olie en water temperatuur meter in de auto hebben en niet iedere keer mijn telefoon gebruiken.

Iemand een idee wie en hoe er subtiele goede oplossing te plaatsen is?

Dit?
http://www.youtube.com/watch?v=lxAwkt9tFNo
of:
http://www.ultra-gauge.com/ultragauge/

of zelf even zoeken op obd display :)

Bedankt voor de info Bartje.
Echter, wat je kan laten vermelden op de apparaatjes is van alles zoals watertemp, maar geen olie temp.
De olie temp wil ik echter wel, en als het kan ook de oliedruk.
Gr. Rene
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 29.10.2014 - 09:26  ·  #27
Koelwatertemperatuur is ook eigenlijk niet eens zo heel interessant. Hooguit een waarschuwingslampje dat de boel te heet wordt. Aan de olietemperatuur heb je naar mijn mening meer
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.10.2014 - 10:19  ·  #28
Klopt, alleen oliedruk/olietemperatuur, abs en nog een paar modules zijn volvo specifiek. Die kun je uitlezen als je de PID's weet, maar die heb ik boor volvo nog niet kunnen vinden. Wel voor de fiat. Standaard ondersteunt torque alleen parameters die een generiek OBD II protocol volgen. Voor oliedruk en temperatuur ben je vooralsnog aangewezen op vida icm een dice.
Bartje-V70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.11.2014 - 11:15  ·  #29
Quote door grrroovedude

Top! Hou ons op de hoogte!

Gisteren binnen gekregen, een dag of 11 na bestelling dus.
Zojuist het ding in de stekker geprikt en het begin was veelbelovend. Meteen verbinding kunnen maken en vervolgens de auto gestart.
Torque gaf vervolgens aan dat de verbinding met zijn bluetooth device weg was en voor zekerheid een blokje gereden.
Terug op de oprit nog wat instellingen geprobeerd totdat ik bij draaiende motor plotseling allerlei onheilspellende alarmmeldingen op het dashboard kreeg.
Dat gaat 'm dus niet niet worden. De ELM is er weer uit en de meldingen zijn ook weg en ik ben 5 euro armer :)
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.11.2014 - 14:23  ·  #30
Dat is raar. Ik moet wel zeggen: ik heb er twee; de ene maakt beter verbinding dan de andere, al doen ze het allebei. Bij een nederlandse aankoop had je m terug kunnen sturen. Ik wil de jouwe evt. wel proberen en omgekeerd en dan ruilen als dat wel werkt?

Foutmeldingen zou niet moeten kunnen tenzij je pid's hebt toegevoegd. Hij leest immers alleen data, maar schrijft niets zonder opdrach te. Lijkt me dat je elm niet naar behoren werkt.

Selected quotes for multi-quoting:   0