Beste leden,
Snap er geen bal meer van. Het gaat over een VOLVO XC70 T5 uit 2005.
Zoals jullie kunnen lezen in mijn ander Topic (https://www.volvov70forum.com/topic.php?t=18368). is al geruime tijd mijn lampje van het motormanagement nog steeds niet gedoofd. Heb al veel gedaan om dit euvel te verhelpen.
Beide lambdasonden vervangen
Carterventilatie reiniging gedaan.
Preventief oliedruk reparatie laten uitvoeren. Heeft hier niets mee te maken. Maar toch!
LMM vervangen.
Gashuisklep laten reinigen.
Benzine inspuit inspectie laten doen.
Maar goed. Catalisator is goed en zou hier geen probleem meer mogen zijn ivm te weinig capaciteit wegens geen originele. Waardes waren goed.
Krijg ik heden ochtend telefoon van de garage met de mededeling dat er een temperatuur sensor die het motormanagement regelt stuk zou zijn?? Bij navraag werd mij verteld dat er een sensor niet goed werkt die de inlaat temperatuur meet. Hierdoor wordt er teveel benzine afgegeven en valt motormanagement op storing met gevolg lampje brandt. Ook wanneer de motor warm is geeft deze sensor aan dat de motor koud is met gevolg te veel benzine inspuit.
Heeft iemand hier ooit iets over gehoord dat dit zo kan zijn en welke sensor is dan de boosdoener?
Snap er geen bal meer van. Het gaat over een VOLVO XC70 T5 uit 2005.
Zoals jullie kunnen lezen in mijn ander Topic (https://www.volvov70forum.com/topic.php?t=18368). is al geruime tijd mijn lampje van het motormanagement nog steeds niet gedoofd. Heb al veel gedaan om dit euvel te verhelpen.
Beide lambdasonden vervangen
Carterventilatie reiniging gedaan.
Preventief oliedruk reparatie laten uitvoeren. Heeft hier niets mee te maken. Maar toch!
LMM vervangen.
Gashuisklep laten reinigen.
Benzine inspuit inspectie laten doen.
Maar goed. Catalisator is goed en zou hier geen probleem meer mogen zijn ivm te weinig capaciteit wegens geen originele. Waardes waren goed.
Krijg ik heden ochtend telefoon van de garage met de mededeling dat er een temperatuur sensor die het motormanagement regelt stuk zou zijn?? Bij navraag werd mij verteld dat er een sensor niet goed werkt die de inlaat temperatuur meet. Hierdoor wordt er teveel benzine afgegeven en valt motormanagement op storing met gevolg lampje brandt. Ook wanneer de motor warm is geeft deze sensor aan dat de motor koud is met gevolg te veel benzine inspuit.
Heeft iemand hier ooit iets over gehoord dat dit zo kan zijn en welke sensor is dan de boosdoener?