Hey Allemaal,
Rij nu sinds januari een 5Cil D4 AWD XC60 modeljaar 2015 (duitse import)
nu is de fabrieksinterval van deze motor dat de olie er 30K inzit.
De D5 XC70 welke ik had met een euro 4 motor had dit ook, maar heb vernomen dat dit eigenlijk te lang was
voor dit 185PK blok waardoor je bij de 3,5 a 4 ton problemen gaat krijgen met de klepstoters en dat dit met een kortere
termijn voorkomen had kunnen worden.
gezien die XC60 voor mij hagelnieuw is (bij aankoop pas 131 gelopen tenslotte) en ik hier echt een flink aantal jaren mee wil rijden wil ik het onderhoud gewoon goed houden, maar wat is nu wijsheid, ik rij gemiddeld een dikke 40K per jaar, dus zelfs met het aanhouden van de fabriekstermijn zal het er nooit langer als een jaar inzitten, rij vrij veel snelweg en dan lekker op de ACC.
of moet ik die 30 k naar beneden schroeven om hem echt optimaal te houden en bijv iedere 20K een wissel van de olie uit te voeren?
zie graag jullie reacties tegemoet.
Rij nu sinds januari een 5Cil D4 AWD XC60 modeljaar 2015 (duitse import)
nu is de fabrieksinterval van deze motor dat de olie er 30K inzit.
De D5 XC70 welke ik had met een euro 4 motor had dit ook, maar heb vernomen dat dit eigenlijk te lang was
voor dit 185PK blok waardoor je bij de 3,5 a 4 ton problemen gaat krijgen met de klepstoters en dat dit met een kortere
termijn voorkomen had kunnen worden.
gezien die XC60 voor mij hagelnieuw is (bij aankoop pas 131 gelopen tenslotte) en ik hier echt een flink aantal jaren mee wil rijden wil ik het onderhoud gewoon goed houden, maar wat is nu wijsheid, ik rij gemiddeld een dikke 40K per jaar, dus zelfs met het aanhouden van de fabriekstermijn zal het er nooit langer als een jaar inzitten, rij vrij veel snelweg en dan lekker op de ACC.
of moet ik die 30 k naar beneden schroeven om hem echt optimaal te houden en bijv iedere 20K een wissel van de olie uit te voeren?
zie graag jullie reacties tegemoet.