Quote door 626Ronin
Grroovedude, no worries
Baksteen, en bedankt..
Ik wil eerst weten òf ie wel defect is en hij blijft niet steenkoud, (bij echt koude start werd de slang niet warm) zo erg is het ook weer niet, en tot nu toe lijkt het omschakelpunt dus niet af te wijken van de anderen die hier hun ervaringen plaatsten, en misschien is het wel in vergelijking met mijn vorige auto (kleiner blok, kleiner koelsysteem, evenveel vermogen, sneller warm) dat ik dat dus ten onrechte denk..
als ie echt steenkoud blijft heb je gelijk, dat is niet goed, maar zo erg is het dus niet en aangezien ik bij mijn vorige auto heel veel brandstof bespaarde (op gas nog ruim genoeg om het eruit te halen) als ik de olieverversingsinterval verkortte van 15 naar 10K, blijf ik dat bij deze ook traditiegetrouw doen en krijgt de olie (nota bene met diverse longlife specs) echt geen kans om gevaarlijk te verslijten..
Snap 't... ik ben zelfs zo 'ziek' dat ik, bij kou, de auto altijd warm rij met de interieurverwarming helemaal uit. Ik zit alleen maar in de auto en hoef niet te werken, de motor wel onder die omstandigheden...dat vind ik zielig, dus die mag zich eerst helemaal lekker opwarmen voordat ik de verwarming binnen aanzet