Nieuw lid stelt zich voor: man uit Rotterdam. Altijd Volvo liefhebber geweest en onlangs een v70 2.3 T5 uit 98 aangeschaft. Ik wil hier graag ervaringen uitwisselen en mijn passie voor Volvo met jullie delen. Ik heb twee vragen. Wellicht hebben jullie hier een antwoord op.
1. Als ik opschakel dan maakt de motor opeens even meer toeren als ik de koppeling intrap. Wat zou dit kunnen zijn?
2.Na 1000 km te hebben gereden moest ik ruim 2 liter olie bijvullen. Bij aankomst in Nederland (wederom 1000 km) bleek het oliepeil weer te laag te zijn. Ik heb toen ongeveer 1,5 liter moet bijvullen. De motor loopt soepel, rookt niet en klinkt verder prima. Wat zou dit kunnen betekenen? Ik zie nergens lekkage. De auto ruikt van binnen soms wel naar oude olie (moeilijk te omschrijven). De turbo slaat overigens pas aan boven de 2000 toeren. Het duurt ook heel even voordat ik 'm voel aan slaan..
Ik hoor 't graag.
1. Als ik opschakel dan maakt de motor opeens even meer toeren als ik de koppeling intrap. Wat zou dit kunnen zijn?
2.Na 1000 km te hebben gereden moest ik ruim 2 liter olie bijvullen. Bij aankomst in Nederland (wederom 1000 km) bleek het oliepeil weer te laag te zijn. Ik heb toen ongeveer 1,5 liter moet bijvullen. De motor loopt soepel, rookt niet en klinkt verder prima. Wat zou dit kunnen betekenen? Ik zie nergens lekkage. De auto ruikt van binnen soms wel naar oude olie (moeilijk te omschrijven). De turbo slaat overigens pas aan boven de 2000 toeren. Het duurt ook heel even voordat ik 'm voel aan slaan..
Ik hoor 't graag.