Goede morgen,
onlangs een V70 2.3 T5 uit 2001 gekocht.
Bij aankoop zei de verkoper dat deze last had van tikkende kleppen, maar dat hij een additief erin had gedaan zodat dit weg zou gaan.
Nu zei mijn monteur dat zo een additief met korte tijd al zou moeten werken, anders zouden de klepstoters vervangen moeten worden.
gelukkig (wat heet...) moet de distributieriem ook vervangen worden, dus dat zou in een moeite door ook geregeld kunnen worden.
Nu twijfel ik wel aan het verhaal van de tikkende kleppen, want het is niet constant aanwezig en ook niet even luid.
Wat zou het dan kunnen zijn...?
het is een vrij harde klop, wat sneller of langzamer gaat bij het verhogen of verlagen van het toerental.
het is een automaat, dus de koppeling zal het niet zijn.
Af en toe is de tik compleet weg en hoor je niets, maar daarna hoor je de tik weer.
Het komt voor zover ik kan horen van cylinder 5 (is dat de rechtse, het verste van de distributieriem?) en dan bovenin.
de tik kan vrij hard zijn, maar ook zachter.
Warme motor, koude motor maakt niets uit. de tik is niet meer of minder dan. ook of deze in de versnelling staat of in z'n vrij.
Ik zal straks eens proberen of ik een video kan toevoegen.
Voor wat betreft het stotteren op vollast hoge toeren, dit gebeurt met flink doortrekken en dan vanaf 4.5k toeren en hoger.
de bougies zijn vervangen, evenals een bobine (volgende de rekening in ieder geval). wel kreeg ik de eerste keer een misfire cylinder 5. na resetten bleef de melding echter weg, maar het stotteren bleef. triggerde alleen geen code meer.
Enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?
ik wil natuurlijk geen valse suggesties doen, maar ik heb ergens iets gelezen van een kantelende zuiger?
Alvast ontzettend dank.
onlangs een V70 2.3 T5 uit 2001 gekocht.
Bij aankoop zei de verkoper dat deze last had van tikkende kleppen, maar dat hij een additief erin had gedaan zodat dit weg zou gaan.
Nu zei mijn monteur dat zo een additief met korte tijd al zou moeten werken, anders zouden de klepstoters vervangen moeten worden.
gelukkig (wat heet...) moet de distributieriem ook vervangen worden, dus dat zou in een moeite door ook geregeld kunnen worden.
Nu twijfel ik wel aan het verhaal van de tikkende kleppen, want het is niet constant aanwezig en ook niet even luid.
Wat zou het dan kunnen zijn...?
het is een vrij harde klop, wat sneller of langzamer gaat bij het verhogen of verlagen van het toerental.
het is een automaat, dus de koppeling zal het niet zijn.
Af en toe is de tik compleet weg en hoor je niets, maar daarna hoor je de tik weer.
Het komt voor zover ik kan horen van cylinder 5 (is dat de rechtse, het verste van de distributieriem?) en dan bovenin.
de tik kan vrij hard zijn, maar ook zachter.
Warme motor, koude motor maakt niets uit. de tik is niet meer of minder dan. ook of deze in de versnelling staat of in z'n vrij.
Ik zal straks eens proberen of ik een video kan toevoegen.
Voor wat betreft het stotteren op vollast hoge toeren, dit gebeurt met flink doortrekken en dan vanaf 4.5k toeren en hoger.
de bougies zijn vervangen, evenals een bobine (volgende de rekening in ieder geval). wel kreeg ik de eerste keer een misfire cylinder 5. na resetten bleef de melding echter weg, maar het stotteren bleef. triggerde alleen geen code meer.
Enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?
ik wil natuurlijk geen valse suggesties doen, maar ik heb ergens iets gelezen van een kantelende zuiger?
Alvast ontzettend dank.