Ik heb een V70N uit 2002, 2.4 140 pk. Ik heb er bij 225.000 LPG in laten bouwen, tellerstand nu is ca 277000.
Een paar maanden geleden, bij zeg ca 270.000 km bleef het koppelingspedaal op de grond liggen, dus afgesleept naar mijn vaste garage en een nieuwe pomp en koppeling erin. So far so good, koppelen gaat weer geweldig.
Maar, op het moment dat ik hem startte bij de garage na de wisseling van de koppeling klonk de motor direct anders. Een zacht getik, dat nauwelijks hoorbaar is bij stationair en oploopt met het toerental. Het klinkt voor mij alsof de kleppen wat tikken. Maar dat lijkt me dan ook weer vreemd, ik kan me op zich wel voorstellen dat ze bij deze km-stand wat gaan tikken maar toch niet van de ene op de andere dag? Ik heb er uitgebreid naar gekeken samen met de garage maar die kon geen oorzaak vinden, hoorde het geluid ook wel maar vond het niet verontrustend. Ik heb inmiddels ook alweer een paar duizend km gereden en hij rijdt er niet minder om, maar toch... Iemand een idee? Uit wat zoekwerk op het forum maak ik op dat kleppen stellen geen eenvoudig klusje is bij deze motoren... Of moet ik het misschien heel ergens anders zoeken?
Een paar maanden geleden, bij zeg ca 270.000 km bleef het koppelingspedaal op de grond liggen, dus afgesleept naar mijn vaste garage en een nieuwe pomp en koppeling erin. So far so good, koppelen gaat weer geweldig.
Maar, op het moment dat ik hem startte bij de garage na de wisseling van de koppeling klonk de motor direct anders. Een zacht getik, dat nauwelijks hoorbaar is bij stationair en oploopt met het toerental. Het klinkt voor mij alsof de kleppen wat tikken. Maar dat lijkt me dan ook weer vreemd, ik kan me op zich wel voorstellen dat ze bij deze km-stand wat gaan tikken maar toch niet van de ene op de andere dag? Ik heb er uitgebreid naar gekeken samen met de garage maar die kon geen oorzaak vinden, hoorde het geluid ook wel maar vond het niet verontrustend. Ik heb inmiddels ook alweer een paar duizend km gereden en hij rijdt er niet minder om, maar toch... Iemand een idee? Uit wat zoekwerk op het forum maak ik op dat kleppen stellen geen eenvoudig klusje is bij deze motoren... Of moet ik het misschien heel ergens anders zoeken?