Tikkende klep of tikkende injector?

...

Subject:

Tikkende klep of tikkende injector?

· 
Posted: 13.08.2013 - 14:33  ·  #1
Misschien een domme vraag, maar hoe hoor ik het verschil tussen een tikkende klep of tikkende injector?

Als ik de koppeling in trap is het geluid weg, maar dat zegt me nog niets. Heb ooit een auto gehad waarbij de single point injector flink kon tikken, vandaar. Weet echter niet of dit t zelfde is....
marceldouwes
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 53
Homepage: facebook.com/marce…
Subject:

Re: Tikkende klep of tikkende injector?

· 
Posted: 13.08.2013 - 17:33  ·  #2
Mischien niet onbelangrijk om te weten om wat voor type motor het gaat, mijn v70 T5 van 2001 heeft ook tikkende injectoren en volgens mij hoord dat zo
...

Subject:

· 
Posted: 13.08.2013 - 17:36  ·  #3
Quote door marceldouwes

Mischien niet onbelangrijk om te weten om wat voor type motor het gaat, mijn v70 T5 van 2001 heeft ook tikkende injectoren en volgens mij hoord dat zo

Hoi Marcel,

Je hebt gelijk. Gaat om een S60 2.4T van 2001 ;)
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 13.08.2013 - 17:54  ·  #4
Ik zie geen verband tussen de injectoren/kleppen en de koppeling. Het zou het dubbelmassa vliegwiel kunnen zijn, maar ik hoop voor je dat dat niet zo is.
...

Subject:

· 
Posted: 13.08.2013 - 18:42  ·  #5
Quote door Waltersan

Ik zie geen verband tussen de injectoren/kleppen en de koppeling. Het zou het dubbelmassa vliegwiel kunnen zijn, maar ik hoop voor je dat dat niet zo is.

Bedoel daarmee dat als ik de koppeling in trap hij niet belast wordt/terug naar stationairloop gaat. En dan hoor je het een stuk minder. Minder als belast of op snelheid.

Maar heeft volgens mij niets met de koppeling van doen.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.08.2013 - 19:13  ·  #6
A juist, ik dacht bij stilstand. Is er dan verschil merkbaar?
...

Subject:

· 
Posted: 13.08.2013 - 19:16  ·  #7
Quote door Waltersan

A juist, ik dacht bij stilstand. Is er dan verschil merkbaar?

Idd. Het is meer hoorbaar bij rijden. Bij stilstand hoor je t lichtjes.
...

Subject:

· 
Posted: 21.09.2013 - 15:37  ·  #8
Iemand nog suggesties?
TeeFive
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.09.2013 - 14:43  ·  #9
een tikkende injector hoor je toch niet in de auto/tijdens het rijden? Dat zijn maar hele zachte geluidjes.

een tikkende klep hoor je veel beter. Meestal een teken dat de klep te ruim staat (iets te veel klepspeling) dat is meestal niet zo dramatisch.
Een ander geluid lijkt ook op 'tikken' en dat is een lekkend uitlaatspruitstuk pakking van 1 cil.
baso
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.11.2013 - 19:52  ·  #10
Ik heb ook wel eens iets aan de hand gehad met geluid vanuit het blok. En luisteren kan je erg ver brengen. Een bijna clichématig hulpmiddeltje daarbij is een grote schroevendraaier. Daarmee kun je met een nauwkeurigheid die je niet zou verwachten bepalen waar een inwendig geluid vandaan komt. Gewoon de punt op verschillen plaatsen tegen het blok drukken en luisteren met je oor tegen het handvat gedrukt. Je hoort dan veel meer details over het geluid. En hoe dichter je bij de bron zit, hoe sterker je het hoort. Er gaat een wereld voor je open...

Als je comfortabeler wilt kunnen staan of dieper gelegen plekken wilt beluisteren, kun je ook een koperpijpje nemen. Wel FF uitkijken met je oor voor evt. scherpe randjes dan 8-)

Laat iemand anders dan een paar op je koppel drukken.

Ik ben benieuwd.

Selected quotes for multi-quoting:   0