Tikkende klepstoters D5 185pk

 
 
 
 
 
hanneskedw
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Tikkende klepstoters D5 185pk

 · 
Posted: 31.01.2017 - 23:22  ·  #1
Hi all,


Heb hier een Xc90 van 2006 met een D5 185pk blok erin. Wagen heeft 235000km gelopen en begint naar mijn mening toch wel het gekende boot geluid te maken. Daarom zou ik graag de klepstoters en tuimelaars gaan vervangen maar het is een hele kost.
Heeft iemand ervaring met een volledige motor flush ivm vervuiling van de klepstoters aan te pakken of heeft dit totaal geen zin.
Flush eventueel met Forté 2x 400ml halfuurtje stationair laten draaien en olie verversen, indien nodig een 2e flush als herhaling en Forté top end treatment toevoegen aan de nieuwe olie.

Ik hoor het graag!
jgvdv
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 44
Berichten: 180
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Tikkende klepstoters D5 185pk

 · 
Posted: 31.01.2017 - 23:31  ·  #2
heeft geen zin :d , heb laatst een set vervangen , een paar vielen gewoon uitelkaar...
hanneskedw
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Tikkende klepstoters D5 185pk

 · 
Posted: 31.01.2017 - 23:39  ·  #3
Dienen de boringen ook opgemeten te worden waar de stoters invallen omwille van mogelijk ovaal uitgesleten te zijn? Of is enkel stoters en tuimelaars voldoende? incl alle dichtingen, leidingen..... wel te verstaan.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 37
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Tikkende klepstoters D5 185pk

 · 
Posted: 01.02.2017 - 00:33  ·  #4
Leidingen hoeft niet. Gewoon hergebruiken. Ervan uitgaande dat je de brandstofleidingen bedoelt...

Verder: als je alles open hebt, zie je snel genoeg of je troubles hebt. Als alles gewoon goed is, hoef je verder niet op te meten. De tuimelaars zal nog wel gaan (bij mij waren ze allemaal perfect). Het probleem is de stoters. Die hebben ook een inwendige slijtage (niet zichtbaar). Afgezien nog van slijtage van het oliekanaal (kopje) en evt. ovale slijtage.

Trouwens, het bootgeluid (dus het typische pompen) is deels stoters, deels vervuiling van de luchtinlaat. Bekijk eerst je EGR eens. En als je die buis eraf hebt, maak met je mobiel een foto van de luchtinlaat van het klepdeksel. Geeft een indicatie van hoe het er verder uitziet.

En mocht je een filmpje hebben, dan ben ik altijd bereid om mee te luisteren.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0