Denk dat het filmpje ook wel iets vertekend. Hij maakt niet zoveel kabaal als een Diesel
Bij mij op het werk vertrekt altijd een Volvo V70 D3, die maakt wel iets meer herrie als die van mij.
Zal morgen een video maken waarbij ik de kap nog dicht heb, opentrek, dop eraf. Dan is het oplopende geluidsniveau misschien iets beter te merken
Kan ik mooi na de rit doen als de motor lekker warm is.
Motor heeft nu ~291000 gelopen, toevallig eergister de teller op 291111km gezet bij thuiskomen.
Het komt volgens mij ook uit de cilinderkop.
Als ik goed luister is het getikt het hardst bij de meest rechter boegie/cilinder.
Van het weekend heb ik ook tijd om de boegies eruit te schroeven, dan kan ik evt. zien of daar nog een afwijkende aanslag op zit.
Thuis word er wat gefronst om zonder goede reden helemaal naar ~Zwolle/Apeldoorn te kachelen. Ik vind het een goede reden maar de vrouw is helaas niet zo'n autofiel.
Alhoewel... 10 t/m 13 Oktober zit ik op de Veluwe op een
Bungalowpark, weekend familie uitje, ugh. Maar dan is het weekend en tuf jij natuurlijk niet op en neer. Vrijdagmiddag rij ik erheen, Maandagochtend rij ik weer terug. Heeel misschien kan ik vrijdagmiddag later op de dag, al schat ik die kans vrij klein.
Hoop dat er binnenkort nog een pre-wintermeeting is
Dan ik heb een geldige smoes om een stukkie te rijden. Wellicht dat we daar elkaar tegen komen?
Ik ga zonder meer naar een volgende meeting (Meeting organisatoren: niet begin November!)