E.C.H. in Hoogeveen i.d.d. Van tevoren heb ik ook wisselende verhalen over ze gelezen.
De proefrit in de eerste auto, waarvoor ik ook kwam, had teveel gebreken.
Achterklepslot reageerde niet, geel uitgeslagen koplampen, airco schakelde uit na 5 minuten, trilde enorm tijdens het rijden, vermogenverloop was heel vreemd. Dus ik draaide rap weer om met die V70.
En na een gesprekje met de dealer ging ik met de Titanium rijden, welke ik nu in bezit heb.
Maar ik had wakkerder moeten zijn ipv. glimlachen naar die vette Titanium.
- Ik zag een werkplaatsjongen met zo'n kwastje vrij lomp de lak te herstellen van een andere auto, niet echt de mooiste oplossing.
- Distributieriem vervangen en remblokken vervangen ging naar een vast "goedkoop" adresje
- Prijs kon niet lager anders verdienden ze er zelf niks op (ze verdienen genoeg als de 1 in een dikke porsche kan rijden en de ander in een erg mooie R).
- Moest zelf tanken (zij betaalden de benzine wel) voor het proefritje, op zich vindt ik dat niet erg maar erg professioneel is het niet. Zorg dan dat er wat sprit in de auto zit als je weet dat ik eraan kom voor een proefrit.
Maarja, gegriep achteraf. Ik heb er weer een berg van geleerd, van zowel de omgang met een handelaar als mede hoe en wat de sterke/zwakke punten zijn van een V70.
Nou hoop ik nog heel wat jaren plezier te hebben van deze auto. In totaal heb ik nu zo'n ~900 euro uitgegeven. Geloof dat een B5254T2 blok te koop is voor hetzelfde bedrag
Mocht deze motor toch een keer "plof" zeggen, dan probeer ik zo'n blok op de kop te tikken en Martin heeeeeel lief aankijken voor een plekje in zijn werkplaats. Maargoed, daar ga ik niet vanuit, hij loopt nu erg lekker en hoop hem naar de 4, misschien 5 ton te brengen.
Als er een nieuwe moet komen, dan wordt het een S80 4.4 V8! (Verzoek aan de eigenaren hier van zo'n model, Wees er voorzichtig mee! Ik kan de volgende koper zijn
)