Zonder de thread verder the hijacken van Carterventilatie tijdig vervangen.
Ga ik hier verder.
Wat is er aan de hand
De motor tikt, ongeacht of ik hem nu net start of dat hij lekker warm is.
Er is een overdruk aanwezig en word olie naar buiten gedrukt via de oliedop. Heb alles bij de boegies schoon en droog gemaakt maar er ligt alweer olie.
Bij iets harder optrekken hoor je het getik ook binnenin de auto. Bij heel rustig optrekken (alla opa style) hoor je het binnen niet.
Wat is er al gedaan
Wat ga ik nog doen
Verder weet ik het zo even niet.
Die overdruk en het tikken baart me toch wel zorgen.
Als ik hier mee naar een garage ga krijg ik de reactie: mwoach is niks.
En hem grondig te laten onderzoeken zuigt mijn portemonnee nog verder leeg dan hij al is.
Ga ik hier verder.
Wat is er aan de hand
De motor tikt, ongeacht of ik hem nu net start of dat hij lekker warm is.
Er is een overdruk aanwezig en word olie naar buiten gedrukt via de oliedop. Heb alles bij de boegies schoon en droog gemaakt maar er ligt alweer olie.
Bij iets harder optrekken hoor je het getik ook binnenin de auto. Bij heel rustig optrekken (alla opa style) hoor je het binnen niet.
Wat is er al gedaan
- Nokkenaskering is vervangen bij aanschaf.
- Carterventilatie is vervangen. De onderste poort van het potje zat voor 1/3e vol. Valt mee en blijkt dus ook niet de overdruk te veroorzaken.
- Er is een Forte Flush motorflush toegepast en de motor is weer compleet opnieuw afgevuld met 5W40 op advies van de garage.
- Ik heb vanavond wederom alles schoongemaakt bij de boegies zodat het weer droog is en heb met m'n oor geluistert op verschillende plekken en het getik is het hardst bij de oliedop als de dop er nog op zit. Als de dop eraf is dan hoor je het nog iets harder en zie je ook dat het wat sputtert.
Er zit geen donkere of witte sludge. - Er zit aan de achterkant van het blok een soort zilverkleurig kap over het uitlaatspruitstuk. Daar waar de uitlaat uitkomt heb ik gevoeld en voel een hele zachte constant stroom van warme (niet heet) lucht, constant. Niet op het ritme van de motor. Weet nu dus niet of dit duidt op een lek ergens, maar het komt volgens ook niet overeen met het geluid wat ik hoor komen regio de oliedop. En met m'n oren op de achterkant gemikt hoor ik het getik ook een stuk minder. (Gevoelige oren, can't help it)
Wat ga ik nog doen
- Boegies van het weekend eruit schroeven om te kijken hoe die eraan toe zijn. Sporen van olieverbranding etc...
- Als de boegies er idd uitzien alsof er olie verbrand is, een compressietest uitvoeren of laten uitvoeren. Geen idee hoe.
Verder weet ik het zo even niet.
Die overdruk en het tikken baart me toch wel zorgen.
Als ik hier mee naar een garage ga krijg ik de reactie: mwoach is niks.
En hem grondig te laten onderzoeken zuigt mijn portemonnee nog verder leeg dan hij al is.