Sinds de aanschaf van mijn Volvo v70 2.4t uit 2001 heb ik al problemen met het zagen van de auto als hij stationair loopt. De verlichting gaat knipperen en de uit lijkt weg te willen.
Hij doet het niet altijd en stopt ook na het herstarten van de motor. Het starten gaat dan soms ook moeizaam.
Nou heb ik al het e.e.a. opgezocht maar ben geen automonteur dus graag jullie advies.
De distributieriem, dynamo en nokkenasversteller zijn vernieuwd voor aanschaf.
De MAP sensor heb ik zelf vervangen en een lekkende vacuüm slang is gerepareerd (klem ontbrak) na deze handelingen verdwenen er veel foutmeldingen uit het systeem zoals:
ecm-917f geaspedaalstand - onjuist signaal
ecm-959f gaspedaalstandsensor - onjuist signaal
ecm-1600 laaddruksensor -signaal te hoog
ecm-170f laaddruksensor onjuistsignaal.
melding ecm-644A nokkenasregeling - onjuiste stand komt af en toe nog steeds voor.
als ik een meting doe op de ECM-Adaptatie Nokkenasopening 1, 2, 3 3n 4 staan ze allemaal op 20° of ik nu rij of stationair maakt niet uit.
de wijzigingshoek van de nokkenas veranderd wel van -5.02° bij gasgeven tot 16° bij gas loslaten en stationair tussen 14,8 en 15,25°.
ik heb zelf het idee dat de motor timing niet klopt maar kan ik dat ergens controleren of moet ik me toch op de nokkenas versteller richten?
Hij doet het niet altijd en stopt ook na het herstarten van de motor. Het starten gaat dan soms ook moeizaam.
Nou heb ik al het e.e.a. opgezocht maar ben geen automonteur dus graag jullie advies.
De distributieriem, dynamo en nokkenasversteller zijn vernieuwd voor aanschaf.
De MAP sensor heb ik zelf vervangen en een lekkende vacuüm slang is gerepareerd (klem ontbrak) na deze handelingen verdwenen er veel foutmeldingen uit het systeem zoals:
ecm-917f geaspedaalstand - onjuist signaal
ecm-959f gaspedaalstandsensor - onjuist signaal
ecm-1600 laaddruksensor -signaal te hoog
ecm-170f laaddruksensor onjuistsignaal.
melding ecm-644A nokkenasregeling - onjuiste stand komt af en toe nog steeds voor.
als ik een meting doe op de ECM-Adaptatie Nokkenasopening 1, 2, 3 3n 4 staan ze allemaal op 20° of ik nu rij of stationair maakt niet uit.
de wijzigingshoek van de nokkenas veranderd wel van -5.02° bij gasgeven tot 16° bij gas loslaten en stationair tussen 14,8 en 15,25°.
ik heb zelf het idee dat de motor timing niet klopt maar kan ik dat ergens controleren of moet ik me toch op de nokkenas versteller richten?