beste, ik heb alles gedaan maar nog altijd zelfde probleem. wat ik gemerkt heb; ik heb pin ingestoken in de bak en krukas gedraaid tot vast is en zie dat de tekens op de krukas polie en de blok komen niet overeen, ongeveer 4-5 tanden rechts komt. welke moet ik opletten? pin insteken in de bak en krukas draai tot vast komt en zo riemen aan?
dat vind ik ook raar zo, komen niet overeen met teken op blok. ik heb met gereedschap nokkenassen geblokkeerd en zo alles op teken gezet maar nog altijd probleem. ik zal morgen laten uitlezen en zal de codes hier posten.
even recap. als krukas merkteken goed staat op het blok moet de krukas zonder problemen te blokkeren zijn via het gat bij de startmotor. Daarna moeten de merktekens van de beide nokkenaspoelies precies goed staan met de merktekens op de plastic kap. Complicerende factor is dan nog het afstellen van de VTT als deze echt los geweest is. allereerst dan nokkenassen blokkeren en verder zie bijlage.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
als je vvt zonder veer is aan de binnenkant kun je gewoon de nokkenassen vast zetten met blokkeertool deze staan niet helemaal recht tegenover elkaar als het goed is
dan de vvt polie er op met de merktekens gelijk aan de zwarte kap boven op je kleppendeksel
en onder wil het merkteken er wel eens langs zitten !! is beetje moeilijk te zien
dan de riem er links om op leggen
ik heb de cilinderblok en onderdelen helemaal los gehad dus ik heb zelf niks gemarkeerd. ik heb alles gemonteerd maar eerste probleem is wanneer ik krukas uitlijnen begint eigenlijk. ik heb pin ingestoken in de bak en rechts gedraaid tot vast zit maar de teken komen niet overeen met oliepomp en zo 3-4 tanden voorbij is gegaan. kan dat zoits?
en als je zoals blade zei je krukasmerktekens goed zet en kun je dan de pen dr in doen en krukas blokkeren? kun je foto maken van de markereringen op de krukas en het blok zoals ze verkeerd staan.?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
oja het herkennen van de merktekens is sosm best lastig en ik kan niet verzinnen hoe je het krukastandwiel een aantal tandjes kunt verzetten tov de pen dr in.
even wat plaatje en uitleg:
pen plaatsen:
Plaats de krukas
Verwijder de bevestigingsschroeven van de startmotor. Haal de startmotor eruit en leg deze opzij.
Verwijder het afdekplaatje
Draai de krukas iets met de klok mee.
Bevestig de krukasplug 999 5451 . Zorg dat deze van onder tegen het cilinderblok zit
Draai de krukas tegen de klok intot deze tegen de krukasplug vast loopt
Controleer of de markering op het distributietandwiel van de krukas overeenkomt met de markering op de oliepomp.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Tuurlijk wel maar wat ik raar vind als ik de krukasplug 999 5941 insteek en krukas tot de vastloop draait komen merktekens niet overeen met distributietandwiel en oliepomp. Normaal gezien volgens de boek moet overeenkomen toch?