Een tijd geleden met distributieriem wissel, de oliepomp krukaskeerring en nokkenaskeering etc vervangen.
Omdat de krukaskeerring nog iets lekte nogmaals de boel los gehaald en deze keerring nog een keer vervangen.
Dit keer een originele en met behulp van een plastic insteek hoesje bevestigt, tot zover geen lekkage meer.
Nu helaas een storing ECM 640F, op motor met code B5244S2.
Deze motor heeft een VVT poelie op de inlaat.
In Vida vind ik ECM-werkcyclus nokkenasregeling werkelijke waarde 2,69 CA (inlaat).
En gewenste waarde 0 CA.
Kan ik hieruit de conclusie trekken dat de boel op tijd staat?
Ik heb blokkeer gereedschap gebruikt op nokkenas en krukas.
VVT poelie maximaal naar rechts gedraaid en de riem erop gelegd.
Als de boel op tijd staat dan zal ik de nokkenassensor en/of VVT solenoid moeten controleren maar welke waarde moet ik meten?
Omdat de krukaskeerring nog iets lekte nogmaals de boel los gehaald en deze keerring nog een keer vervangen.
Dit keer een originele en met behulp van een plastic insteek hoesje bevestigt, tot zover geen lekkage meer.
Nu helaas een storing ECM 640F, op motor met code B5244S2.
Deze motor heeft een VVT poelie op de inlaat.
In Vida vind ik ECM-werkcyclus nokkenasregeling werkelijke waarde 2,69 CA (inlaat).
En gewenste waarde 0 CA.
Kan ik hieruit de conclusie trekken dat de boel op tijd staat?
Ik heb blokkeer gereedschap gebruikt op nokkenas en krukas.
VVT poelie maximaal naar rechts gedraaid en de riem erop gelegd.
Als de boel op tijd staat dan zal ik de nokkenassensor en/of VVT solenoid moeten controleren maar welke waarde moet ik meten?