Forummers,
Janvis (JW) stelde HIER ongeveer dezelfde vraag. Maar ik wil zijn draadje niet kapen en het is toch een beetje anders.. maar goed:
Welke ervaringen hebben jullie met andere schokbrekers en vering?
Ik ben straks toe aan een nieuwe set . De V70 van maart 2007 (benzine, 2.0T, 217.000 km, 1531kg) heeft nu een fabriek-af setje met niveaumats achter. Het rijdt nog wel, maar echt dynamisch is het niet (meer). Het rijdt nog wel, maar het is een beetje te vergelijken met een olietanker op de Stille Oceaan met grote golfslag. Comfortabel, dat wel, maar de rek is er na 10 jaar wel een beetje uit.
Ik heb met JW een beetje overlegd. Ooit had ik een Bilstein B8 set met Eibach vering onder mijn BMW 330d. Dat was echt een hele verbetering ten opzichte van de standaard (versleten) set die BMW toen meeleverde. Ter vergelijking: De BMW woog 1515 kg, de V70 weegt 1531kg. Zware bakken dus en een beetje strakkere wegligging is gewenst.
JW legde mij uit dat de Bilstein B12 pro-kit dezelfde schokbrekers bevat als de B8 set maar dat de B12 pro-kit geleverd wordt met stuggere vering dan de B8. De B12 Sportline-set van Bilstein een compleet andere set: andere schokbrekers en andere vering. Check de site van BILSTEIN NL voor de geintreseerden.
Maar goed. Welke tips hebben jullie?
Het mag dus wel stugger en iets lager dan wat ik nu heb, maar ik wil geen extreem verlaagde "petjes-auto". De V70 is al zwart, heeft geblindeerde ramen en heeft ook donkere Pegasus 18". Met een extreme verlaging loopt het denk ik uit de hand.
Oja, De Kleine Meneer van 11 weken oud moet niet bij elke drempel uitbarsten in een huilbuitje. Dat is toch wel zielig voor hem.
Kijk, zo staat de V70 er nu bij:
Tips/ ervaringen (positief/ negatief) met Bilstein of andere merken? Ik ben benieuwd! Alvast bedankt!
greets Barto
Janvis (JW) stelde HIER ongeveer dezelfde vraag. Maar ik wil zijn draadje niet kapen en het is toch een beetje anders.. maar goed:
Welke ervaringen hebben jullie met andere schokbrekers en vering?
Ik ben straks toe aan een nieuwe set . De V70 van maart 2007 (benzine, 2.0T, 217.000 km, 1531kg) heeft nu een fabriek-af setje met niveaumats achter. Het rijdt nog wel, maar echt dynamisch is het niet (meer). Het rijdt nog wel, maar het is een beetje te vergelijken met een olietanker op de Stille Oceaan met grote golfslag. Comfortabel, dat wel, maar de rek is er na 10 jaar wel een beetje uit.
Ik heb met JW een beetje overlegd. Ooit had ik een Bilstein B8 set met Eibach vering onder mijn BMW 330d. Dat was echt een hele verbetering ten opzichte van de standaard (versleten) set die BMW toen meeleverde. Ter vergelijking: De BMW woog 1515 kg, de V70 weegt 1531kg. Zware bakken dus en een beetje strakkere wegligging is gewenst.
JW legde mij uit dat de Bilstein B12 pro-kit dezelfde schokbrekers bevat als de B8 set maar dat de B12 pro-kit geleverd wordt met stuggere vering dan de B8. De B12 Sportline-set van Bilstein een compleet andere set: andere schokbrekers en andere vering. Check de site van BILSTEIN NL voor de geintreseerden.
Maar goed. Welke tips hebben jullie?
Het mag dus wel stugger en iets lager dan wat ik nu heb, maar ik wil geen extreem verlaagde "petjes-auto". De V70 is al zwart, heeft geblindeerde ramen en heeft ook donkere Pegasus 18". Met een extreme verlaging loopt het denk ik uit de hand.

Oja, De Kleine Meneer van 11 weken oud moet niet bij elke drempel uitbarsten in een huilbuitje. Dat is toch wel zielig voor hem.
Kijk, zo staat de V70 er nu bij:

Tips/ ervaringen (positief/ negatief) met Bilstein of andere merken? Ik ben benieuwd! Alvast bedankt!
greets Barto