Tips mbt vervanging distributie

Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Tips mbt vervanging distributie

· 
Posted: 28.11.2024 - 09:30  ·  #1
Volgens de Haynes manual moet de distributie van mijn vijfcilinder elke 5 jaar vervangen worden, ook al zit ik nog lang niet aan het maximum aantal kilometers. De 5 jaar ben ik al wel wat over, dus het wordt tijd.
Ik ga dat niet zelf doen, dat vind ik net iets te eng - ook al zou ik het wel moeten kunnen afgaande op de beschrijving - maar de kans op problemen of schade is mij iets te groot.
Nu nog bepalen welke garage ik mijn V70 toevertrouw, want de dealer is echt schandalig duur (zelfs aan Spaanse tarieven).

Ik wou graag jullie raad / ervaring mbt aan te schaffen materialen (Gates / INA?), want ik wil op zeker een waterpomp met stalen schoepen.
Mits de garage akkoord is, denk ik erover om zelf de materialen aan te schaffen en hen die te laten inbouwen (al geeft dat weer risico op discussie igv falen), of hen op te dragen specifieke merken te kopen, zodat ik geen snotspul krijg.

Bvd en groet uit Spanje, waar het vandaag weer 20 graden is 8-)
kroes50
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Tips mbt vervanging distributie

· 
Posted: 28.11.2024 - 13:04  ·  #2
Dacht dat Volvo origineel ina gebruikt.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 29.11.2024 - 11:38  ·  #3
Pomp is inderdaad INA dacht ik ook, riem is van Contitech heb ik Poika eens horen zeggen.
Tenminste voor de P2 modellen, 2009 kan weer anders zijn.

Ik gebruik altijd Gates setjes en nooit problemen mee, zit een pomp met stalen schoepen bij.
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.11.2024 - 11:42  ·  #4
Volvo gebruikt inderdaad INA.
Gates is op zich ook een goed merk, maar verschilt wel weer per type onderdeel. Zo heb ik laatst preventief een koelvloeistofslang vervangen (org. Volvo) door een van Gates. Die ging echter al binnen de 1000 km lekken. De oude Volvoslang weer teruggezet en lekkage was weer voorbij.

Koop zeker een waterpomp met metalen schoepen!! Een buurman van ons had een waterpomp met kunststof schoepen. Die kwam dus met een oververhitte motor te staan omdat alle schoepen afgebroken waren (en dus ook het hele koelsysteem moest laten schoonmaken).
Veldweg
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 29.11.2024 - 11:55  ·  #5
Als je een Gates of Conti setje koopt, zijn de lagers sowieso van INA, die maken zelf namelijk geen lagers ;)
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 29.11.2024 - 13:55  ·  #6
Zou inderdaad een van bovengenoemde merken pakken.

Even iets anders, je schrijft dat hij om de 5 jaar moet. De interval vanuit Volvo voor de 5 cilinder diesel is 10 jaar / 180.000 km.
Dit zou betekenen dat je voorlopig nog niet aan de beurt bent.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 29.11.2024 - 14:28  ·  #7
Pomp is volgens mij dus van Aisin, daar kun je ook op zien dat Volvo is weg gefreest .

Selected quotes for multi-quoting:   0