Toch eens leuk om een Renault te zien

beetje ouwehoeren

 
 
 
 
 
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4319
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Toch eens leuk om een Renault te zien

 · 
Posted: 16.02.2019 - 22:09  ·  #1
Wat mij betreft zijn er niet veel leuke Renaults, de Kadjar evenmin, maar toch een leuk feitje: de 2019 Renault Kadjar commercial is hier in de regio opgenomen. Ik herkende op de tv het bergmeer wat je ziet op 0:14 (uurtje rijden van mijn huis), voor de wielrenliefhebbers wellicht bekend uit de Vuelta, de 'Lagos de Covadonga' klim. Heb ik ook eens op de fiets gedaan, geen kattenpis zeg ik je.
De stadsscenes zijn in Gijón, een kuststad hier vlakbij.
Ik heb deze reclame niet in het Nederlands gevonden dus wellicht wordt hij daar niet uitgezonden, maar wel in Vlaanderen, Frankrijk, Spanje iig.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Toch eens leuk om een Renault te zien

 · 
Posted: 16.02.2019 - 22:20  ·  #2
mooie omgeving daar
M95
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 453
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Toch eens leuk om een Renault te zien

 · 
Posted: 17.02.2019 - 07:34  ·  #3
Die vrouw komt mij wel bekend voor uit een recente Renault reclame. Ik weet niet of het gebied ook hetzelfde is/was.
Asterix
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 705
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Toch eens leuk om een Renault te zien

 · 
Posted: 17.02.2019 - 10:53  ·  #4
Leuk Renaults: da’s inderdaad lang geleden (Alpine, R30, Safeane, 16TX). Maar deze muziek die gebruiken bij hun reclame is wél erg leuk: https://youtu.be/DKL4X0PZz7M
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 54
Berichten: 2303
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Toch eens leuk om een Renault te zien

 · 
Posted: 17.02.2019 - 17:09  ·  #5
Bij de reclame van de Captur gebruikte men dit nummer van La Femme, ook een uitstekende keuze :)

(fun fact: er is een Renault Safrane met een vijfcilinder Volvo motor, en ik meen dat er ook ergens een viercilinder Volvo Modular Engine onder de kap van een Renault huist; komt van vlak voor de afgeketste fusie tussen Renault en Volvo in 1998)
Asterix
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 705
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Toch eens leuk om een Renault te zien

 · 
Posted: 17.02.2019 - 18:30  ·  #6
Gelukkig is de fusie met Renault er nooit gekomen. Lijkt me niet zo’n geweldige combi. De samenwerking van ze met Nissan heeft ook niets inspirerends opgeleverd.
Ford is zo aardig geweest om een paar miljard dollar in ons favoriete merk te stoppen (en gelukkig ook in Jaguar :-)) waardoor Volvo kon overleven. Toch aardig van ze!
henry classic v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: N/O Veluwe
Leeftijd: 62
Berichten: 697
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Toch eens leuk om een Renault te zien

 · 
Posted: 18.02.2019 - 10:00  ·  #7
….d'r is eigenlijk maar één "echte" mooie Renault gemaakt (naast de A310 en 16TX) :D

bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 54
Berichten: 1701
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Toch eens leuk om een Renault te zien

 · 
Posted: 18.02.2019 - 11:42  ·  #8
Die Renault 5 Turbo Mk 1 staat hier nog steeds op het verlang lijstje. Maar om hem nu mooi te noemen gaat
voor mij wel heel erg ver :-)
midden-motor 950kg met meer dan1.4L turbo, 160pk (volgens mij heeft renault altijd gezegt dat het meer dan 200pk was )
is gewoon heel leuk om te hebben. Maar wel een heel duur speeltje
Je kunt natuurlijk ook gaan voor de Clio Sport V6, veel degelijker
midden motor 1300kg met 3.0L 230pk en echt veel degelijker gebouwd, en geen immense Turbo lag
https://topgear.nl/video/s02-e05-c02-renault-clio-v6/
Asterix
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 705
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Toch eens leuk om een Renault te zien

 · 
Posted: 18.02.2019 - 12:40  ·  #9
Persoonlijk heb ik wel wat met de Renault met de V6 PRV-motor (ook omdat Volvo die motor gebruikte).
Maar zo'n R5-je lijkt me wel geinig (schijnt te roesten als een gek!).
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5197
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Toch eens leuk om een Renault te zien

 · 
Posted: 18.02.2019 - 13:06  ·  #10
Die zijn toch van kunstof gemaakt? Of roest het chassis?
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 54
Berichten: 1701
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Toch eens leuk om een Renault te zien

 · 
Posted: 18.02.2019 - 14:45  ·  #11
De R5 Turbo is een zelfdragend chassis met een polyester carrosserie
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39897
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Toch eens leuk om een Renault te zien

 · 
Posted: 18.02.2019 - 18:01  ·  #12
Quote door henry classic v70

….d'r is eigenlijk maar één "echte" mooie Renault gemaakt (naast de A310 en 16TX) :D


Een vriend van mij heeft er een gehad.
Een ding weet ik wel, je moet ze niet onderschatten.
Wel een echte funcar.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 54
Berichten: 2303
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Toch eens leuk om een Renault te zien

 · 
Posted: 18.02.2019 - 20:16  ·  #13
Quote door Asterix

Gelukkig is de fusie met Renault er nooit gekomen. Lijkt me niet zo’n geweldige combi. De samenwerking van ze met Nissan heeft ook niets inspirerends opgeleverd.
Ford is zo aardig geweest om een paar miljard dollar in ons favoriete merk te stoppen (en gelukkig ook in Jaguar :-)) waardoor Volvo kon overleven. Toch aardig van ze!

Ben ik het maar gedeeltelijk mee eens. Ford heeft Volvo aardig leeggezogen, zo heeft Volvo pas nieuwe motoren kunnen ontwikkelen nadat de Chinezen de boel hadden overgenomen. Tot die tijd moesten ze teren op de vijfcilinder uit de 850, die heeft van 1991 tot 2011 (op sommige markten tot 2012) dienst gedaan. Vanaf 2004 werden er ongewijzigde Ford-motoren gebruikt, op een gegeven moment waren er uitsluitend benzinemotoren van Ford leverbaar. Pas in 2013 kon je weer een Volvo met een door Volvo ontwikkelde motor bestellen.

Sterker nog, Volvo had zonder Renault het niet overleefd. Via Renault kreeg Volvo toegang tot voorwielaangedreven technologie, in ruil daarvoor moesten ze Renault-motoren gebruiken (wat overigens al gebeurde met de overname van DAF). Vandaar dat de 400-serie een Renault-motor heeft, daar is overigens niets mis mee, de versnellingsbak is een ander verhaal... Met die kennis kon de voorwielaandrijving van de 800-serie worden ontwikkeld.

Bij de vrachtwagendivisie is er wel degelijk sprake van een overname geweest, Volvo Trucks heeft Renault Trucks overgenomen, maar dat bedrijf heeft allang niets meer met de personenautodivisie te maken.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1937
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Toch eens leuk om een Renault te zien

 · 
Posted: 18.02.2019 - 20:52  ·  #14
Quote door henry classic v70

….d'r is eigenlijk maar één "echte" mooie Renault gemaakt (naast de A310 en 16TX) :D




Heb er een gehad , was op circuit gebruikt , gelukkig nooit een klapper gemaakt .
Ding opgeknapt , parelmoer wit gespoten .
2 maanden mee gereden , bied een wild vreemde kerel me een smak geld , eerst nee verkocht , maar week later over stag gegaan .
Had hem weg moeten zetten , maar ja je bent 20 , en had daar het geld niet voor .
Was toch een rete snel karretje , en vooral een hoop beleving .
Met de rotondes van tegenwoordig was het wel een hoop lol geweest .
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Toch eens leuk om een Renault te zien

 · 
Posted: 18.02.2019 - 21:31  ·  #15
Quote door brinkie

Quote door Asterix

Gelukkig is de fusie met Renault er nooit gekomen. Lijkt me niet zo’n geweldige combi. De samenwerking van ze met Nissan heeft ook niets inspirerends opgeleverd.
Ford is zo aardig geweest om een paar miljard dollar in ons favoriete merk te stoppen (en gelukkig ook in Jaguar :-)) waardoor Volvo kon overleven. Toch aardig van ze!

Ben ik het maar gedeeltelijk mee eens. Ford heeft Volvo aardig leeggezogen, zo heeft Volvo pas nieuwe motoren kunnen ontwikkelen nadat de Chinezen de boel hadden overgenomen. Tot die tijd moesten ze teren op de vijfcilinder uit de 850, die heeft van 1991 tot 2011 (op sommige markten tot 2012) dienst gedaan. Vanaf 2004 werden er ongewijzigde Ford-motoren gebruikt, op een gegeven moment waren er uitsluitend benzinemotoren van Ford leverbaar. Pas in 2013 kon je weer een Volvo met een door Volvo ontwikkelde motor bestellen.

Sterker nog, Volvo had zonder Renault het niet overleefd. Via Renault kreeg Volvo toegang tot voorwielaangedreven technologie, in ruil daarvoor moesten ze Renault-motoren gebruiken (wat overigens al gebeurde met de overname van DAF). Vandaar dat de 400-serie een Renault-motor heeft, daar is overigens niets mis mee, de versnellingsbak is een ander verhaal... Met die kennis kon de voorwielaandrijving van de 800-serie worden ontwikkeld.

Bij de vrachtwagendivisie is er wel degelijk sprake van een overname geweest, Volvo Trucks heeft Renault Trucks overgenomen, maar dat bedrijf heeft allang niets meer met de personenautodivisie te maken.


Inderdaad, gelukkig ging die fusie niet door, dan had je een soort air france- KLM probleem gekregen.
Ford heeft Volvo trouwens wel moeten verschijten, weinig geïnteresseerde partijen, en natuurlijk weet men in autoland veel meer achtergronden.
Als ik het wel heb, dan hebben ze bij Ford iets van 2 miljard minder gekregen dan dat ze voor Volvo betaalden.

Volvo zelf heeft ( de orig Volvo is de vrachtwagen divisie ) als vrachtwagen fabrikant met de centen die Ford betaalde voor de overname inderdaad Renault trucks overgenomen, maar in de USA was Mack ook al eigendom van Renault trucks.
Dus voor Volvo meerdere vliegen in 1 klap.
Ook was het ook nog eens dat Volvo personen auto een kleine fabrikant is van personen auto's in de tijd van overname, en de Zweedse regering er veel , heel veel geld in moest pompen.
Daar was men ook wel een beetje klaar mee in Zweden...
Soort Fokker verhaal, veel staatssteun om de tent open te houden, en een te grote werkgever in Zweden om te laten klappen.
Toen kwam Ford, en was de deal snel rond, Ford moest en zou een aantal premium merken hebben, Volvo,land rover,Jaguar etc...
En dat heeft ze achteraf goed gekost...
Wel hebben ze Volvo lekker leeggezogen wbt interessante ( veiligheids ) technologie.
Gelukkig heeft de Chinese koelkasten fabriek Volvo lekker hun gang laten gaan, en nog wat centjes toegestopt om verder te ontwikkelen..
Dat is goed uitgepakt, Volvo heeft nog nooit zoveel verkocht als nu....
 
Selected quotes for multi-quoting:   0