Voor de Quattrac varieren de Duitse testuitslagen van 'ausreichend' via 'multitalent' naar vorbildlich': Autobild, ADAC, etc. Dus?
Het brandstofverbruik ligt wel hoog bij dit type band. Maar dat valt niet meer op met zo'n drankorgel in het vooronder
Nog een nabrander: de ambulances/politiewagens/dienstauto's van de brandweer e.d. worden tegenwoordig ook steeds vaker op Quattracs afgeleverd. Denk je dat die gebruikers risico's nemen? Hulpdiensten stellen net wat strengere eisen aan hun materieel dan wij denk ik zo.
In zijn soort zijn het geen slechte banden, ben ik met je eens maar vergeleken met zomerbanden in de zomer en winterbanden in de winter ligt dat toch wat anders. Vwb je nabrander: veel suv's rijden ook op allseasons, je punt is? 1 soort banden is goedkoper, ook daar moet (stevig) op de centjes gelet worden.
Ik denk dat je over banden oneindig lang kan discussiëren.
Wat ik wel weet... Winterbanden zijn een goed product, maar kunnen niet tot hun recht komen in een winter als deze. Een échte winterband kan zich maar gaan uitleven in vriestemperaturen, ijzel en natuurlijk vooral in de sneeuw.
Als ik hier eens mag neerschrijven wat mijn bevindingen zijn over een goede winterband:
Nokian WR-G2. Dat is volgens mij het beste wat me overkomen is qua winterbanden. Echt onvoorstelbaar veel grip in de sneeuw en zelfs ook tamelijk goed op het ijs. (-->op het ijs bij vertrek vanuit stilstand)
Ik ben zelf monteur en zo kan je snel een indruk krijgen van de winterslofjes van de klanten hun auto.
Let op. Er zijn wel degelijk grote verschillen.
Wat zomerbanden betreft liggen de kaarten voor mij als volgt: Michelin Primacy HP: SUPER!!!
Primacy 3: matig... Heel raar, maar die Primay 3 is geen waardige opvolger voor de HP.
Op het water is hij top, maar qua brandstofverbruik valt het ietsje tegen. Ook geluiden zijn meer aanwezig dan bij de HP.
Tja, zo zie je maar hé.
Wat ik ook aanraad is de Good Year Efficient grip Performance. Een superstille band, zeer gunstig brandstofverbruik, vrij goed op het water en uiterst betaalbaar.
Wat ik hierbij iedereen ten stelligste afraad, dat zijn die Chinese budgetbanden! Die deugen echt voor geen meter! Geluid, extreem brandstofverbruik, een hel op nat wegdek, schudden en trillen bij bepaalde snelheden,...
Laat ons een degelijke band monteren op een degelijke auto! Toch?!
Maar goed. Ik begin ook met de gedachte te spelen om m'n "gewone" slofjes er weer onder te monteren. Je voelt en hoort de winterbandjes zo slijten met dat te warme weer. Als het dan uiteindelijk écht zou beginnen winteren, zijn ze versleten, zeker als je weet dat een winterband een heel diep profiel moet hebben in de sneeuw.
Ik had ook nieuwe Good year banden er onder gedaan, maar naar 1000km heb ik ze weer eronderuit gehaald, ik vond het persoonlijk niets, heb nu nieuwe Michelin Alpin en dat rijd echt super.
Alpins, goede band, maar wel eentje om in de gaten te houden !
Ze willen nog wel eens spontaan last krijgen van hoogteslag.
De grip van deze banden bij gladheid maakt deze banden wel gevaarlijk, je krijgt de gladdigheid nauwelijks mee.
Ik heb al eens languit naast de auto gelegen, daar ik niet merkte dat het glad was !
Wow, dus ze zijn met gladweer eigenlijk TE goed? ze zouden dus wel wat meer feedback mogen geven. Is iig iets om mee te nemen in toekomstige
beslissingen.
Helemaal met Maaidie eens.
Wel zijn deze banden erg duur.
Ik heb op mijn voorgaande wagens nooit winterbanden gehad, ik vond het flauwe kul.
Beetje glijden is juist leuk en creatief rijden.
Nu met de D5 is het anders. 3cm Sneeuw en de wagen komt niet meer van zijn plek door die DSTC.
Deze uitzetten heeft ook geen zin. Wielen slippen door. De automaat op de W stand helpt iets, toch wielspin. Paarjaar geleden winters rubbers aangeschaft na 3 maal vast te zitten in een klein beetje sneeuw. Waua, Oh my God, WTF, dat is een verschil. Besneeuwde wegen, met of zonder ijs, Het is net of we op een droge weg rijden. Wat een fantastische wagen is die D5 dan in eens. Op sneeuw haaks de bocht door zonder dat de wagen uitbreekt!
Creatief rijden, dus met de handrem door de bocht gaat nog wel, maar het corrigeren doet de V70 D5 zelf en zeer correct.
Echt een oude mannen wagen hahahahaha.
Veilig gevoel.
Leuk? .... Nee, dat niet. Mijn kentekenplaat zegt het al BAH.
Groet aan ieder, en laat het lekker warm blijven deze winter
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Wow, dus ze zijn met gladweer eigenlijk TE goed? ze zouden dus wel wat meer feedback mogen geven. Is iig iets om mee te nemen in toekomstige
beslissingen.
Te goed wil ik niet zeggen, maar wel iets om rekening mee te houden.
@Roland,
Mooi plaatje.
J.W.
VolvoV70forum fan
Geslacht: Locatie: Krimpen aan de Lek Leeftijd: 46 Berichten: 431 Geregistreerd: 10 / 2013
Wat is verstandig...? Ik rij vanochtend naar mn werk en het wegdek is licht vochtig. Bij het verlaten van iedere rotonde heb ik wel iets wielspin. Dit heb ik soms tot in de derde versnelling! Bij aankomst kijk ik naar de banden en rechtsvoor is al bijna weg tot op de indicatoren. De banden( vredestein giuaro) zijn van 2007 en heb ik tweede hands gekocht. Nu toch maar wisselen voor de zomerbanden?
met het huidige weer slijten de wintersloffen best snel en je hebt er eigenlijk weinig nut/lol van.
4mm is wel het minimum voor winterbanden om effectief te zijn in sneeuw dus als ze nu al bijna op de slijtindicatoren zitten kan je ze misschien het beste gewoon afrijden, dan komende winter nieuwe (8mm) eronder?
Dat gezegd hebbende het weer lijkt er niet kouder op te gaan worden volgens de weermannen dus ik zit ook heel hard te overwegen of ik komend weekend de zomerwielen er weer onder ga schroeven.
J.W.
VolvoV70forum fan
Geslacht: Locatie: Krimpen aan de Lek Leeftijd: 46 Berichten: 431 Geregistreerd: 10 / 2013