Kan best!
Het is nu natuurlijk doodzonde dat de auto slechts 2 van de 24 uur per dag gebruikt wordt. En dat je altijd moet parkeren in de buurt van je bestemming (waar lang niet altijd parkeergelegenheid is). Mensen die hun auto weinig gebruiken, merken dat hun aanschaf al is doorgerot terwijl hij pas 1/4 van de max aantal km's heeft gereden.
Als de pool van zelfrijdende auto's groot genoeg is, is er altijd wel 1 in de buurt om bij in te stappen. Een soort van taxi, maar dan zonder de kosten van een chauffeur en zonder de kosten van de terugrit, want waarom zou die auto de volgende klant weer op het originele beginpunt moeten oppikken?
Betalen per km, nooit onvoorspelbare kosten en dan mag eindelijk de km-vergoeding omhoog, omdat de kosten dan aantoonbaar voor die specifieke rit zijn .
Ik zou er zelf voorlopig niet aan meedoen overigens, want mijn V is toch een beetje een 2e huiskamer. In een willekeurige auto stappen met kauwgom op stoel en een zweetlucht (van een ander) etc, is niet mijn ding.