Quote door VOLVOSCHEURDER
Kan met de Cfe de toeren aflezen en als ik bij stilstaan een aantalkeer snel op de rem druk en dat sisss geluid opwek kan ik me toeren daardoor omhoog laten gaan en dan bjj loslaten helemaal laten terug vallen tot 665r/pm. Dus daar reageert wel wat op mekaar. Dat omhoog gaan kan natuurlijk komen door de vacuümpomp die extra gaat leveren. Maar waarom zakt hij dan zover terug? Raak hij dan toch vacuüm kwijt door de rembooster? Heb ook gereden zonder de vacuümpomp aangesloten door middel stekker los tehalen. Dat maakt niet echt verschil.
Wie ziet de link, remmen? Toeren? Dip?
Jij hebt toch een benzine? Heeft die uberhaupt wel een vacuumpomp? Ik dacht dat bij de benzines het vacuum vanuit de inlaat werd genomen, of wellicht is dat oude technologie (ik ben geen benzinekenner). Bij de diesels kan dat niet, dus die hebben wel een vacuumpomp.
Ik kan me niet herinneren dat op de vacuumpomp van mijn diesel een stekker zit, dus weet je zeker dat wat je losgetrokken hebt de stekker van de vacuumpomp (indien aanwezig) is?
Als je de vacuumpomp zou uitschakelen dmv een stekker dan heb je dus ook geen rembekrachtiging meer, ervan uitgaande dat die vacuumpomp de rembooster van vacuum voorziet. Geen rembekrachtiging merk je na een paar keer remmen echt wel, dan is het vacuum weg en wordt het rempedaal keihard en moet je er met je volle gewicht op hangen om ook maar iets af te remmen...
Ik zou eerder het terugvallen van de toeren verklaren doordat er extra vacuum naar de rembooster moet, niet de stijging.
Om te kijken of de rembooster vacuum verliest zou ik er een vacuum-meter op aansluiten, op onderdruk/vacuum zetten en zien of hij meerdere uren het vacuum vasthoudt.