Sinds deze week wederom in het bezit van een Volvo D5
Na mijn vorige avontuur met een S60 D5 waar helaas het dual massa vliegwiel de geest gaf nu maar een automaat gekozen
Het is dus een V70 D5 Geartronic uit 2005 met 5 versnellingen....
Mijn bevindingen zijn tot nu toe:
Punt 1; Hij schakelt wel boterzacht. Ook bij 3500 toeren. Maar ik vind dat er wel erg makkelijk toeren gemaakt worden. Het is een diesel en die zou makkelijk bij 2000/2500 toeren al kunnen schakelen.
Punt 2; Klopt dit (hoge) toerental wel?
Punt 3; Lees hier van alles over maar lees nergens waar het nu meestal aan ligt
Geopperd wordt: spoelen, solenoids vervangen, kleppenblok reviseren, software update zodat de druk verhoogt wordt etc
Maar wat helpt er nu meestal want niemand die dat post ??
Na mijn vorige avontuur met een S60 D5 waar helaas het dual massa vliegwiel de geest gaf nu maar een automaat gekozen
Het is dus een V70 D5 Geartronic uit 2005 met 5 versnellingen....
Mijn bevindingen zijn tot nu toe:
- Toerental loopt bij rustig optrekken makkelijk op tot 3500 toeren
Toerental vind ik sowieso hoog. Bij 140 km/u al 2900 toeren
Toerental pendelt licht rond de 60Km/u
Punt 1; Hij schakelt wel boterzacht. Ook bij 3500 toeren. Maar ik vind dat er wel erg makkelijk toeren gemaakt worden. Het is een diesel en die zou makkelijk bij 2000/2500 toeren al kunnen schakelen.
Punt 2; Klopt dit (hoge) toerental wel?
Punt 3; Lees hier van alles over maar lees nergens waar het nu meestal aan ligt
Geopperd wordt: spoelen, solenoids vervangen, kleppenblok reviseren, software update zodat de druk verhoogt wordt etc
Maar wat helpt er nu meestal want niemand die dat post ??